معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
دانشآموزان باید به تولیدکننده فعال اثرگذار در فضای مجازی تبدیل شوند
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یکی از اولویتهای آموزش و پرورش را تغییر جایگاه نسل جوان از مصرفکننده صرف محتوا، به یک عنصر فعال در فضای مجازی دانست.

حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفتوگو با پانا درباره تلاشهای این وزارتخانه برای ارتقای سواد رسانهای در مدارس گفت: «یکی از اولویتهای ما در حال حاضر، برگزاری کارگاههای آموزشی برای مربیان و مدیران مدارس است. این کارگاهها در مناطق مختلف کشور برگزار میشود و هدف اصلی آنها، افزایش توانمندی کادر آموزشی در زمینه سواد رسانهای است.»
وی در ادامه افزود: «در کنار تدریس کتابهای سواد رسانهای و برنامههای متنوعی که در کانونهای فرهنگی و تربیتی، در ۲۲ انجمن درحال برگزاری است، ما به دنبال یک اقدام ویژهتر هستیم که در واقع به کنشگری و اثرگذاری دانشآموزان در فضای مجازی مربوط میشود. برنامههایی مانند لیگ جت که در این زمینه طراحی شده، فرصتی است برای دانشآموزان تا گروههایی تشکیل دهند و به آموزش و ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی بپردازند.»
پورثانی با تأکید بر اهمیت این برنامهها، توضیح داد: «هدف ما این است که دانشآموزان از لایه دانلود و اثرپذیری به لایه آپلود و اثرگذاری برسند و حتی خودشان به تولید محتوا و اثرگذاری در فضای مجازی بپردازند. ما میخواهیم این نسل از بچهها از حالت مصرفکننده صرف محتوا، به یک عنصر فعال در فضای مجازی تبدیل شوند.»
ارسال دیدگاه