معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تدوین محتواهای آموزشی جدید با هدف بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری و افزایش تعامل میان معلمان و دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت‌ محتواهای آموزشی جدید با هدف بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری و افزایش تعامل میان معلمان و دانش‌آموزان تدوین شده‌اند و در طول سال تحصیلی اجرا خواهند شد.

کد مطلب: ۱۵۴۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین محتواهای آموزشی جدید با هدف بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری و افزایش تعامل میان معلمان و دانش‌آموزان

‌مصطفی آذرکیش، در جلسه شورای معاونان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها به‌صورت برخط در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های اجرایی جدید تاکید کرد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شش اقدام اساسی طراحی و عملیاتی شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، آموزش راهبران تحول در مدارس است.

آذرکیش با بیان این‌که ارتقای روش‌های تدریس یکی از اولویت‌های اصلی در مدارس متوسطه است، خاطرنشان کرد: الگوی برتر تدریس که در تهران به‌صورت پایلوت آغاز شده، با استفاده از یافته‌های پژوهشی و تکنیک‌های نوین آموزشی طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد.

وی همچنین از تولید محتوای آموزشی مبتنی بر سرفصل‌های تعیین‌شده خبر داد و افزود: محتواهای آموزشی جدید با هدف بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری و افزایش تعامل میان معلمان و دانش‌آموزان تدوین شده‌اند و در طول سال تحصیلی اجرا خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه بر اهمیت توانمندسازی معلمان در مسیر تحول آموزشی تاکید کرد و گفت: مدیران کل استان‌ها باید در اجرای این برنامه‌ها نقش فعال داشته باشند و از روش‌های نوین برای توسعه مهارت‌های آموزشی معلمان بهره ببرند.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از تأکیدات رئیس‌جمهور است و با همراهی معلمان و مدیران، این مسیر به سمت تحولی پایدار و اثربخش در نظام آموزشی کشور پیش خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار