مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش

آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت جذب، استخدام و توانمندسازی معلمان افزود: در مدارسی که معلم با کیفیت وجود دارد، آموزش هرگز تعطیل نشده و آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۵۴۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد

‌محمد سلیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات گفت: برای تحول در سازمان‌ها باید به سازمان یادگیرنده تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه تمامی نظام‌های آموزشی موفق دنیا در سه ویژگی اشتراک دارند ۱.تمرکز بر کیفیت معلمان  ۲. برنامه‌های درسی انعطاف‌پذیر  ۳. استقلال مدارس که کیفیت معلمان از مهمترین آن‌ها است، گفت: دارا بودن مهارت، استعداد و علاقه به حرفه‌ معلمی و تدریس از ویژگی‌های معلمان کیفی است و دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمانی با چنین خصوصیاتی یکی از ستون‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت قوی را ایجاد می‌کند که مهمترین عامل در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است.

سلیمی در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب، استخدام و توانمندسازی معلمان افزود: در مدارسی که معلم با کیفیت وجود دارد،  آموزش هرگز تعطیل نشده و آموزش و پرورش با کیفیت و قوت به پیش حرکت خواهد کرد.

وی داشتن انگیزه را موجب افزایش اثربخشی و کارایی دانست و بر نگاه تاثیربخشی و اثرگذاری در آموزش و توسعه حرفه‌ای معلمان و به روز بودن آنان تاکید کرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، در ادامه بر ارزیابی عملکرد و انگیزه‌دهی به معلمان‌ براساس پیشرفت دانش‌آموزان اشاره و خاطر‌نشان کرد: در تعلیم و تربیت پیشرفته و موفق، کیفیت با تغییر رفتار و پیشرفت دانش‌آموزان ارزیابی‌ می‌شود.  

وی حوزه نظارت و ارزیابی را حوزه تخصصی بر‌شمرد که اهداف، برنامه‌ها و ظرفیت‌ها را می‌شناسد و می‌تواند پیشنهادات اثربخش و مفید در راستای بهبود و اصلاح فرآیندها ارائه دهد و تصریح کرد: اگر سازمان از ریل و برنامه خارج شود ارزیابی عملکرد هشدار خروج و برگشت به ریل اصلی را خواهد داد.

سلیمی همچنین نگاه رئیس‌جمهور به توسعه عدالت آموزشی را نگاهی جدی در ابعاد سخت افزاری (امکانات و ساختمان) و نرم افزاری ( توجه به کیفیت آموزشی، چیدمان کلاس، برنامه درسی و روش های یاددهی - یادگیری) عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار