رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی:
۱۳ هزار و ۶۸۹ کلاس کانکسی، سنگی و دارای تراکم بالای ۳۵ نفر ساماندهی خواهند شد
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت ۱۳ هزار و ۶۸۹ کلاس کانکسی، سنگی و دارای تراکم بالای ۳۵ نفر ساماندهی خواهند شد.
حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه توسعه عدالت در فضاهای آموزشی که با حضور رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، برخی از اعضای هیأت دولت، خیرین مدرسهساز و مدیران ستادی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از توسعه عدالت در فضاهای آموزشی گفت: نظام مسائل حوزه زیرساختهای آموزشی در حال احصاست و بر این اساس، ۱۷۸۵ کلاس درس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در قالب ۱۰۰۳ مدرسه، حدود ۴ هزار و ۱۷۴ کلاس درس سنگی ناایمن در قالب ۱۰۲۸ مدرسه و ۷ هزار ۷۳۰ کلاس درس دارای تراکم بالاتر از ۳۵ نفر دانش آموز در نهضت توسعه عدالت آموزشی ساماندهی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی نظام مسائل با هماهنگی تیمهای بین بخشی استانی در حال انجام است، گفت: بر همین اساس اهم نظام مسائل فضاهای آموزشی استان تعیین و گزارشی از کلیات وضعیت این فضاها تهیه و تدوین شد. همچنین بانک اطلاعاتی از نظام مسائل ایجاد شده است.
خان محمدی ادامه داد: برای تسریع در امور و اولویتبندی نیز برشهای استانی برای انجام پروژههای استانی تهیه و تدوین شده است. استانداران اولویتبندیها و نیاز فوری را شناسایی کرده و اعلام میکنند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تشکیل تیم روابط بین بخشی در راستای اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی خبرداد و افزود: در این تیم؛ استانداران، شهرداریها، دهیاریها، شوراهای شهر، مدیران کل نوسازی و مدیران کل آموزش و پرورش و سایر دستگاههای اجرایی موثر عضو هستند.
وی گفت: تیمی هم با عنوان مشارکتهای مردمی تشکیل شده است که شامل خیرین حقیقی و حقوقی، ستاد اجرایی امام، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفین، هیات امنای محلات، منطقه و معتمدین، اتاق بازرگانی و صنوف است.
خان محمدی به اقدامات و فعالیتهای اجرایی جهت پیشبرد نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: احضای نظام مسائل استان، برنامهریزی برای تهیه برنامه عملیاتی و اجرایی، تعریف نظام تقسیم کار ملی، منطقهای و محلی، بسترسازی برای تشکیل تیمهای مختلف، جریانسازی و برگزاری نشستهای تبینی، انتخاب و اجرای پروژه در الگوی نمونه در استان، مشارکت جامعه خیرین مدرسهساز و طراحی سامانه مدیریت و کنترل پروژهها از مهمترین آنها محسوب میشود .
وی ضمن تشکر از استانداران بر حضور پررنگ در نهضت مدرسهسازی ابراز کرد در این الگو استانداران با استفاده از ظرفیتهای استانی و منطقهای نظام مسائل را با ظرفیتها تطبیق میدهند و آنچه که از این نیازهها باقی ماند بایستی از ظرفیتهای ملی بهره گیرند. ویژگی این الگوی حل مسئله مردم پایه بودن است و هرجا که مردم پای کار آمدند مسائل با سرعت حل شده است.
تفاهمنامهای با بنیاد مستضعفان جهت ساخت مدارس جایگزین ۲ هزار کلاس درس سنگی و کانکسی منعقد شد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به برخی از اقدامات عملیاتی اشاره کرد و افزود: تاکنون هزار مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و کمک خیرین از جمله حاج اکبر ابراهیمی ساخته شده است. همچنین تفاهمنامهای با بنیاد مستضعفان جهت ساخت مدارس جایگزین ۲ هزار کلاس درس سنگی و کانکسی منعقد شد.
برنامه ساخت ۱۱۷ مدرسه در ۵ منطقه دارای سرانه کمتر از سه متر مربع در شهر تهران توسط شهرداری تهران تدوین شده است
وی به تامین مالی و مشارکت برای ساخت ۲۰۰ مدرسه توسط جامعه خیرین اشاره کرد و گفت: برنامه ساخت ۱۱۷ مدرسه در ۵ منطقه دارای سرانه کمتر از سه متر مربع در شهر تهران توسط شهرداری تهران تدوین شده است. ساخت ۳۵ مدرسه در شهرستان قدس و نشست تقسیم کار با بسیج سازندگی از دیگر اقدامات عملیاتی برای انجام این طرح است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: مقرر شده است برای ساخت مدارس در شهر قدس از ظرفیت صنعتیسازی در مدارس استفاده شود و دو شیوه لارج پنلها و قالبهای بتنی سبک مسلح در این طرح استفاده شود؛ مشارکت اکثر مردم هم با تشکیل یک تیم رای هر پروژه در دستور کار قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه