مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:
شناخت دقیق ابعاد شخصیتی دانشآموزان میتواند در کاهش آسیبها تاثیر بهسزایی داشته باشد
در اجرای طرح نماد باید به یک فهم مشترک برسیم
تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مقابله با آسیبها نیازمند برنامهریزی دادهمحور بر پایه اطلاعات و آمار است، گفت شناخت دقیق ابعاد شخصیتی دانشآموزان میتواند در کاهش آسیبها تاثیر بهسزایی داشته باشد
سمیه سادات ابراهیمی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در همایش مدیران، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس زاهدان گفت: اقدامات ارزنده و تأثیرگذار آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و مدیران مدارس این استان در حوزه مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی، شایسته تقدیر است.
وی افزود: مسئولیتپذیری و عمل متعهدانه در اجرای طرح نماد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به درک و اجماع مشترکی در این زمینه دست یابیم.
سمیه سادات ابراهیمی افزود: با حمایت و توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش، فرصت بینظیری برای ارتقای مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی فراهم شده است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی خطاب به مدیران گفت: شما مدیران بهعنوان رهبران آموزشی و عناصر کلیدی، نقش مهمی در ایجاد ظرفیتهای تربیتی و آموزشی ایفا میکنید.
وی در ادامه افزود: نیروی انسانی مهمترین عامل تغییر و تحول در یک سازمان است و توانمندسازی این نیروها بهعنوان مجریان برنامهها و طرحها باید در اولویت قرار گیرد.
ابراهیمی به تفاوت چالشها و آسیبهای هر مدرسه اشاره کرد و گفت: ضرورت برنامهریزی هدفمند و حساسیت بیشتر در حوزه آسیبهای اجتماعی کاملاً محسوس است.
وی در ادامه گفت: مقابله با آسیبها نیازمند برنامهریزی دادهمحور بر پایه اطلاعات و آمار است. مهمترین وظیفه حوزه ستادی در طرح نماد، تسهیلگری و ایجاد زمینه دستیابی به اهداف تعیینشده است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی گفت: تقویت هویت دانشآموزان، توجه به نیازهای آنان، پرداختن به مطالبات و تغییر نگاه به حوزه آسیبهای اجتماعی در مسیر دستیابی به نتایج بهتر، بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: شناخت دقیق ابعاد شخصیتی دانشآموزان میتواند در کاهش آسیبها تأثیر بسزایی داشته باشد.
بازدید از مدارس زاهدان
در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان، سمیه سادات ابراهیمی با حضور در مدارس زاهدان، با مدیران، معاونان پرورشی، مشاوران و دانشآموزان گفتوگو کرد. وی در این بازدید بر اهمیت تقویت برنامههای مشاورهای، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقای سلامت روانی دانشآموزان تاکید کرد.
ابراهیمی در این دیدار افزود: آموزش خانوادهها، افزایش آگاهی عمومی و ایجاد سازوکارهای حمایتی برای دانشآموزان از اولویتهای حوزه آسیبهای اجتماعی است.
جلسه شورای معاونان ناحیه یک زاهدان
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در جلسه شورای معاونان ناحیه یک زاهدان نیز با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل تمام ارگانها و نهادها برای پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی گفت: آسیبهای اجتماعی مسئلهای چندوجهی و پیچیده است که تنها از طریق همکاری و همافزایی دستگاههای اجرایی، آموزشی و اجتماعی قابل مدیریت است.
وی افزود: هیچ نهادی بهتنهایی قادر به رفع کامل آسیبهای اجتماعی دانشآموزان نیست و تنها از طریق همکاری مشترک میان دستگاههای مختلف میتوان چالشهای موجود را برطرف کرد.
ابراهیمی با اشاره به اهمیت مشارکت جامعه گفت: برگزاری جلسات مشترک با معتمدان، ائمه جمعه و سایر افراد تاثیرگذار میتواند نتایج مثبتی در مقابله با مسائل اجتماعی به همراه داشته باشد. با همکاری مسئولان محلی و معتمدان، میتوان بستر مناسبی برای بهبود وضعیت آموزشی و اجتماعی کشور ایجاد کرد.
ارسال دیدگاه