در گفتوگو با پانا مطرح شد؛
ارتقای کیفیت آموزش نیازمند توجه به محتوا، معلمان و فناوری است
تهران (پانا) - یک معلم نمونه معتقد است که برای داشتن یک سیستم آموزشی مؤثر و پایدار، باید به تمامی جوانب آموزشی، از محتوا تا فناوری و مهارت معلمان توجه شود.
سجاد اسدی دومکانی با اشاره به جایگاه ویژه مدارس در تربیت نسل آینده گفت: «بدون تردید مدرسه یکی از اساسیترین نهادهای اجتماعی است، چرا که مهمترین و ارزشمندترین سرمایههای کشور یعنی دانشآموزان را در اختیار دارد.»
او با بیان اینکه کیفیت مدارس از دغدغههای اصلی آموزشوپرورش در سراسر جهان است، افزود: «توجه به کیفیت آموزش و مدارس تاثیری مستقیم و عمیق بر سرنوشت هر کشور دارد. بهبود کیفیت آموزشی به معنای ایجاد فرآیند یادگیری و تدریس موثرتر است که نتایج بهتری برای دانشآموزان به همراه دارد.»
اسدی همچنین بر لزوم ارتقای همهجانبه عوامل آموزشی تاکید کرد و گفت: «برای داشتن فضایی مطلوب برای یادگیری، باید به کیفیت محتوای آموزشی، برنامههای درسی، خدمات اجتماعی، تجهیزات، ساختمانها، مهارت معلمان و نیازهای اقتصادی مدارس توجه ویژه داشت. استفاده از فناوریهای آموزشی نیز نقشی کلیدی در این راستا دارد.»
این معلم نمونه بر ضرورت برنامهریزی دقیق در سه سطح کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای ارتقای کیفیت آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: «این برنامهها بهطور تدریجی به ایجاد یک سیستم آموزشی کارآمد و پایدار منجر میشوند و در نهایت به رشد و پیشرفت دانشآموزان و کشور کمک میکنند.»
ارسال دیدگاه