نیروی انسانی، کلید تحقق اهداف سازمان نوسازی مدارس
تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با تأکید بر نقش بیبدیل نیروی انسانی در تحقق مأموریتهای سازمان، گفت که توانمندسازی و تأمین معیشت کارکنان از اولویتهای مهم برای پیشبرد اهداف سازمان است.
صفرعلی یازرلو در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل نوسازی مدارس استانها گفت: هدف از این نشست، همافزایی و استفاده از تجارب و راهکارها برای حل مسائل حوزه کاری است.
وی گفت: رئیس سازمان به طور جدی پیگیر موضوع حقوق و مزایا و تأمین معیشت همکاران بوده و در این مدت با ورود مستقیم خود، بسیاری از موانع را برطرف کردهاند.
یازرلو افزود: تصمیمگیریهای کلان در مورد حقوق و مزایا از اختیارات دولت است و ضرایب حقوقی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین میشود و یک رویه یکسان در دستگاههای مشمول این قانون حاکم است.
وی افزود: با وجود این، ما از راههای مختلف موضوع حقوق و مزایا را دنبال میکنیم و برحسب وظیفه تلاش داریم. پیش از این نیز، درخصوص فوقالعاده ویژه به عنوان تنها سازمان وزارت آموزش و پرورش، مجوزهایی کسب شد، اما ابلاغ آن صورت نگرفت. حتی سازمان اداری و استخدامی پیشنهاد افزایش این فوقالعاده به ۵۰ درصد برای همه دستگاهها را ارائه داد که با مخالفت سازمان برنامه و بودجه روبهرو شد.
یازرلو گفت: در موضوع حقوق تکلیفی تابع تصمیمات کلان هستیم، اما در بحث نیروهای قرارداد خرید خدمات، توانستیم سطح پرداختیها را بهبود دهیم. هرجا که امکان آن باشد، از ظرفیتها استفاده میکنیم.
وی افزود: مدیران کل استانها باید برای تأمین و جذب اعتبارات جاری، رایزنی و پیگیری مستمر با سازمان مدیریت و برنامهریزی و استانداری داشته باشند و راهحلها را در استان جستوجو کنند. مدیرکل باید پیشرو باشد و شما نیز او را همراهی و حمایت کنید.
یازرلو گفت: سازمان پیشرو نیازمند سبک مدیریتی پیشرو است و ذیحسابان نیز باید کمک کنند تا از تمامی ظرفیتهای موجود و قانونی برای بهرهمندی بهتر همکاران از مزایای ممکن استفاده شود و موانع را برطرف کنند.
وی افزود: مأموریت اصلی سازمان نوسازی مدارس، ساخت و تحویل پروژههای آموزشی است و نیروی انسانی بهعنوان سرمایه اصلی سازمان، تضمینکننده تحقق این هدف است.
یازرلو گفت: توجه به آموزش و توانمندسازی همکاران اهمیت دارد، چراکه هرچه همکاران توانمندتر باشند، امور اداری و کاری ما تسهیل میشود و این یک نیاز ضروری است.
وی افزود: هویت معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی در توانایی آنان در انجام مسئولیتها تعریف میشود و باید با ارائه گزارشهای دقیق و شفاف، سازمان را در حل مسائل یاری کنند.
ارسال دیدگاه