آغاز فصل نوینی از خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی با «برنامه جامع اقدام مشترک»

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در دیدار با سیدمحمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سیدکمال خرازی، بنیانگذار این ستاد، ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های مشترک، از آغاز فصل نوینی از همکاری‌ها با انجام «برنامه جامع اقدام مشترک» خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۳۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فصل نوینی از خدمات‌دهی به دانش‌آموزان استثنایی با «برنامه جامع اقدام مشترک»

‌سالار قاسمی‌ در این نشست که با هدف توسعه و تقویت همکاری‌های تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی برگزار شد، تأکید کرد:‌ هدف اصلی ما ارائه خدمات هرچه بهتر و جامع‌تر به جامعه هدف مشترک است که شامل دانش‌آموزان و افراد دارای معلولیت و همچنین خانواده‌های آنان می‌شود.‌

وی افزود: این همکاری‌ها سبب می‌شود تا از بهترین شیوه‌ها و روش‌های آموزشی و توانبخشی در سطح کشور در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استفاده شود.‌

‌معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات این سازمان برای کمک به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی، از جمله فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی و توانمندسازی خانواده‌ها و نیز استفاده از ابزارها و تجهیزات توانبخشی، تصریح کرد: ‌این سازمان نیازمند همکاری و مشارکت مراکز و سازمان‌های علمی، تحقیقاتی و تخصصی برای ارائه خدمات و برنامه‌های موثر و مفید آموزشی و توانبخشی است.‌

‌قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقطه شروع تحول و توسعه در کشور است، تأکید کرد: ‌هدف اصلی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است و در امر نیروی انسانی به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، می‌بایست تحول جدی صورت گیرد‌.

‌قاسمی همچنین از آمادگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای اجرای ‌برنامه جامع اقدام مشترک‌ با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای تقویت همکاری‌ها و نیز طراحی و اعتباربخشی آزمون‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد.

‌در این جلسه ‌مهدوی نیز با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی بین ستاد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ابراز امیدواری کرد فصل جدیدی از گسترش همکاری‌ها میان این دو مجموعه برای افزایش مهارت‌ها و توانمندسازی کودکان و دانش‌آموزان آغاز شود. ‌

خرازی نیز بر آمادگی موسسه آموزش عالی علوم شناختی برای انجام اقدامات علمی از جمله طراحی و اعتباریابی آزمون‌ها و آموزش و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار