معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:
«هویتبخشی» و بالابردن فضای شور، نشاط و هیجان تاثیر زیادی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد
بزرگترین چالش در آسیبهای اجتماعی عدم فهم درست از دانشآموز و نوجوان است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کاهش آسیبهای اجتماعی، بالابردن فضای شور، نشاط و هیجان بسیار موثر است، اظهار کرد هویتبخشی به دانشآموز نکته مهم دیگر در کاهش آسیبهای اجتماعی است. دانشآموز باید در مدرسه احساس میزبانی کند تا انگیزه رشد پیدا کند.
دومین روز و اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی و تربیتبدنی ۳۲ منطقه هدف طرح پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی در این مراسم به اهمیت هویتبخشی به دانشآموزان اشاره کرد و گفت: هویتبخشی یعنی به دانشآموز نقش و مسئولیت داده شود. یکی از بسترهای مهم در دادن مسئولیت به دانشآموز، استفاده از ظرفیت تشکلها و برنامهریزی حضور دانشآموزان در فعالیتهای تربیتی است.
وی افزود: ایجاد هسته توسط دانشآموزان در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، پس باید از ظرفیت همسالان استفاده کنیم و آن را در مدارس امری مهم بدانیم.
پورثانی ادامه داد: در آموزش و پرورش، فضای کارهای روزانه بهقدری زیاد است که باید مدیر کارها را اولویتبندی کند تا بتواند به خوبی کارهای خود را مدیریت و اجرا کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: مسیر تربیت، مسیر رشد برای انسان است که انسان خود باید رشد کند و بستر کاری مسئولان نظام تعلیم و تربیت، بستر رشد است. پس باید تلاش کنیم که زمینه تحقق حیات طیبه را در دانشآموزان فراهم کنیم چراکه در وزارت تربیت برای دانشآموزان، فعالیت داریم.
پورثانی ادامه داد: نگاه به دانشآموزان، باید نگاه به عنوان یک انسان حیاتبخش و فعالانه باشد تا نسبت به دانشآموز مسئولیت داشته باشیم و به مقتضیات آن، در دنیای امروز توجه کنیم. بزرگترین چالش در آسیبهای اجتماعی عدم فهم درست از دانشآموز و نوجوان است.
وی با بیان اینکه در کاهش آسیبهای اجتماعی، بالابردن فضای شور، نشاط و هیجان بسیار موثر است، اظهار کرد: هویتبخشی به دانشآموز نکته مهم دیگر در کاهش آسیبهای اجتماعی است. دانشآموز باید در مدرسه احساس میزبانی کند تا انگیزه رشد پیدا کند.
پورثانی به ظرفیتهای مردمی و نهادی برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک قیام برای کاهش آسیبهای اجتماعی لازم و نیاز داریم و تحقق این امر، استفاده از ظرفیتهای مورد نیاز را میخواهد.
وی افزود: با توجه به شرایط هر منطقه کارهای متفاوتی برای انجام لازم است، چراکه معنی ۳۲ منطقه هدف این نیست که این ۳۲ منطقه آسیب دارند. نیاز به غربالگری و رصد و پایش مناطق داریم.
ارسال دیدگاه