یک معلم در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی؛ باید به نیازهای استانی و منطقهای توجه شود
تهران (پانا) - آموزگار پایه پنجم دبستان پسرانه شاهد حاج قاسم سلیمانی ناحیه یک شهرکرد، با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی به معنای بهبود فرآیند یادگیری و تدریس است، گفت این مفهوم به توانمندسازی دانشآموزان برای کسب مهارتهای زندگی و انگیزه آنان در مسیر یادگیری نیز توجه دارد.
فرزانه فرزین، آموزگار پایه پنجم دبستان پسرانه شاهد حاج قاسم سلیمانی ناحیه یک شهرکرد، در گفتوگو با پانا در رابطه با ارتقای کیفیت آموزشی، گفت: «ارتقای کیفیت آموزشی به معنای بهبود فرآیند یادگیری و تدریس است. مانند افزایش توانمندی معلمان، بهروزرسانی محتوای آموزشی، استفاده از فناوریهای نوین و ایجاد محیطهای آموزشی مناسب برای دانشآموزان است.»
ارتقای کیفیت آموزشی، حمایت از توسعه حرفهای معلمان
وی ادامه داد: «این مفهوم به توانمندسازی دانشآموزان برای کسب مهارتهای زندگی؛ همچون تقویت اعتماد به نفس و انگیزه آنان در مسیر یادگیری نیز توجه دارد، همچنین میتواند شامل محیطهای یادگیری پویا و حمایت از توسعه حرفهای معلمان نیز شود.»
فرزین به برنامههای جاری وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: «برنامههایی که وزارت آموزش و پرورش در تحقق ایجاد عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی دارد، بسیار عالی و متناسب با نیازهای کشور است؛ اما موفقیت این برنامهها به مجموعهای از عوامل، مانند توجه به نیازهای منطقهای و استانی، ارتقای سطح علمی معلمان و تجهیزات آموزشی نیز بستگی دارد.»
درک بهتر مطالب درسی با محتواهای آموزشی دیجیتال
وی در رابطه با راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی، افزود: «بهنظر من برای ارتقای کیفیت آموزشی، میتوانیم به آموزش و تربیت معلمان، با استفاده از برنامههایی متناسب با نیازها و استانداردهای جهانی بپردازیم و تجهیزاتی مناسب به مدارس و کلاسهای آموزشی ارائه کرد، چرا که توسعه استفاده از این تکنولوژیهای نوین در فضاهای آموزشی، خودش باعث ارتقای آموزش میشود یا بهعنوان یک برنامه میان مدت میتوان به تولید و توسعه محتواهای آموزشی دیجیتال برای دانشآموزان پرداخت چرا که به آنان کمک میکند تا مطالب درسی را بهتر درک کنند.»
توجه به بازنگری و بهروزرسانی برنامههای درسی
این آموزگار خاطرنشان کرد: «بهعنوان یک برنامه بلندمدت در راستای ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید به بازنگری و بهروزرسانی برنامههای درسی با توجه به نیازهای روز توجه شود.»
ارسال دیدگاه