یک معلم در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی؛ باید به نیازهای استانی و منطقه‌ای توجه شود

تهران (پانا) - آموزگار پایه پنجم دبستان پسرانه شاهد حاج قاسم سلیمانی ناحیه یک شهرکرد، با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی به معنای بهبود فرآیند یادگیری و تدریس است، گفت این مفهوم به توانمندسازی دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های زندگی و انگیزه آنان در مسیر یادگیری نیز توجه دارد.

کد مطلب: ۱۵۲۷۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی؛ باید به نیازهای استانی و منطقه‌ای توجه شود

فرزانه فرزین، آموزگار پایه پنجم دبستان پسرانه شاهد حاج قاسم سلیمانی ناحیه یک شهرکرد، در گفت‌وگو با پانا در رابطه با ارتقای کیفیت آموزشی، گفت: «ارتقای کیفیت آموزشی به معنای بهبود فرآیند یادگیری و تدریس است. مانند افزایش توانمندی معلمان، به‌روزرسانی محتوای آموزشی، استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد محیط‌های آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است.»

ارتقای کیفیت آموزشی، حمایت از توسعه حرفه‌ای معلمان

وی ادامه‌ داد: «این مفهوم به توانمندسازی دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های زندگی؛ همچون تقویت اعتماد به نفس و انگیزه آنان در مسیر یادگیری نیز توجه دارد، همچنین می‌تواند شامل محیط‌های یادگیری پویا و حمایت از توسعه حرفه‌ای معلمان نیز شود.»

فرزین به برنامه‌های جاری وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: «برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش در تحقق ایجاد عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی دارد، بسیار عالی و متناسب با نیازهای کشور است؛ اما موفقیت این برنامه‌ها به مجموعه‌ای از عوامل، مانند توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی، ارتقای سطح علمی معلمان و تجهیزات آموزشی نیز بستگی دارد.»

درک بهتر مطالب درسی با محتواهای آموزشی دیجیتال

وی در رابطه با راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی، افزود: «به‌نظر من برای ارتقای کیفیت آموزشی، می‌توانیم به آموزش و تربیت معلمان، با استفاده از برنامه‌هایی متناسب با نیازها و استانداردهای جهانی بپردازیم و تجهیزاتی مناسب به مدارس و کلاس‌های آموزشی ارائه کرد، چرا که توسعه استفاده از این تکنولوژی‌های نوین در فضاهای آموزشی، خودش باعث ارتقای آموزش می‌شود یا به‌عنوان یک برنامه میان مدت می‌توان به تولید و توسعه محتواهای آموزشی دیجیتال برای دانش‌آموزان پرداخت چرا که به آنان کمک می‌کند تا مطالب درسی را بهتر درک کنند.»

توجه به بازنگری و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی

این آموزگار خاطرنشان کرد: «به‌عنوان یک برنامه بلندمدت در راستای ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید به بازنگری و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی با توجه به نیازهای روز توجه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار