وزیر آموزش و پرورش در جلسه کارگروه تأمین فضای آموزشی، کیفیت بخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی مطرح کرد:
آغاز اقدامات تبیینی و فعالسازی روابط بینبخشی برای توسعه عدالت آموزشی و محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: دو برنامه توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و توسعه عدالت با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی آغاز شده است.
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، عصر چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه تأمین فضای آموزشی، کیفیتبخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی که با حضور دکتر مسعود پزشکیان در نهاد ریاستجمهوری برگزار شد، گفت: ما در راستای تحقق اهداف این کارگروه که با همت والای رئیس جمهور محترم آغاز شده است، دو برنامه را آغاز کردهایم: برنامه اول توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و برنامه دوم توسعه عدالت با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی است.
کاظمی ضمن اشاره به نشست رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور، افزود: بسته اجرایی و اطلاعات مربوط به مسائل آموزش و پرورش استانها در اختیار استانداران محترم قرار گرفته است و اقدامات تبیینی و فعال سازی روابط بین بخشی برای توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی آغاز شده است و خیرین عزیز نیز کاملاً با اهداف موضوع آشنا شدهاند.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر مشارکت همه دستگاهها برای محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی تصریح کرد: اقدامات اجرایی مورد نیاز، اقدامات تبیینی، هماهنگی روابط بین بخشی و سامانه نظارت در سطح کلان این طرح انجام گرفته و در این بخش باید تلاش کنیم تا همه دستگاههای کشور را بر این موضوع متمرکز کنیم.
وی ادامه داد: استانداران، فرمانداران، دهیاران و خیرین مدرسه ساز و بنیاد مستضعفان پای کار آمده اند تا اهداف متعالی این برنامه در مناطق هدف به درستی تحقق یابد.
کاظمی با ابراز خرسندی از دغدغه رئیس جمهور محترم برای توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی اذعان کرد: متولیان اصلی نظام تعلیم و تربیت،عزم خود را جزم کردهاند تا با طراحی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ارائه الگوهای موفق درسی و طراحی دوره های آموزشی و توانمندسازی معلمان، در نظام یاددهی و یادگیری تحول ایجاد کنند.
وی با اشاره به اقدامات سه گانه صورت گرفته در راستای توسعه عدالت آموزشی گفت: توسعه عدالت با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی را در سه بخش اجرا خواهیم کرد. در گام اول با رویکرد تغییر در چینش کلاسهای درس و تغییر در محیطهای یادگیری در نظام یاددهی، یادگیری تحول ایجاد خواهیم کرد و گام دوم در ۳۲ منطقه آموزشی در دورههای اول و دوم آموزش ابتدایی و دوره اول متوسطه کار را پی خواهیم گرفت و با طراحی و ارائه الگوهای موفق درسی نسبت به توانمند سازی معلمان اقدام خواهیم کرد.
شایان ذکر است در ادامه این نشست هر یک از اعضای کارگروه گزارش برنامهها، فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونتهای خود را برای رئیس جمهور تشریح کردند.
ارسال دیدگاه