ماموریتهای وزیر آموزشوپرورش به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ساختار و تشکیلات سازمان تعلیم و تربیت کودک حضور یافت و ماموریتها و دستوراتی را به مدیران این سازمان ابلاغ کرد.
علیرضا کاظمی در این نشست با اشاره به نحوه شکلگیری سازمان و فعالیت آن در سپهر نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: بخشی از مسایل امروز سازمان به دلیل کمتجربگی برخی از همکاران و بخشی دیگر به دلیل کمکاری وزارت در حلّ مسائل حادث شده است.
وی با بیان اینکه تغییر و تحولات مدیریتی آموزش و پرورش تا حدودی نیز در فعالیت سازمان اخلال ایجاد کرده است، افزود: باید از تمام ظرفیتهای وزارت آموزش و پرورش برای فعالیتهای سازمان استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسائل سازمان تصریح کرد: مسئله اول؛ ساختار سازمان است که باید شکل بگیرد تا قطار تعلیم و تربیت حرکت بکند.
کاظمی خاطرنشان کرد: مسئله دوم؛ آئیننامهها و دستورالعملهاست که شامل سیاستگذاریهای سازمان تعلیم و تربیت کودک است و مسیرها را مشخص میکند.
وی ادامه داد: الگو و مدل توسعه مسئله سوم این سازمان است و نیازمند طراحی مدلی هستیم که بتواند در بخشهای مختلف روستایی و شهری توسعه ایجاد کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای صدور مجوز بهرهبرداری تمام مهدکودکهایی که فعالیت داشتند فراخوان دهید تا در چارچوب قوانین و مقررات سازمان نوسازی، مسئولیتهای مدیریتی و وزارت آموزش و پرورش فعالیت کنند.
کاظمی اشاره کرد: مسئله چهارم فراروی این سازمان مسئله سامانهها است که باید زیرساختهای فناورانه را برای آنها کاملاً مهیا کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به منابع انسانی سازمان، تأکید کرد: نباید هیچ نیرویی خارج از مجموعه نظام تعلیم و تربیت در سازمان فعالیت داشته باشد، چرا که این مجموعه، سازمانی تخصصی است و نیروی علمی و اجرایی میخواهد.
وی با بیان اینکه چرا پوشش پیش دبستانی از ۷۰ درصد به ۴۶ درصد رسیده است، گفت: کارگروه تدوین آئیننامه تشکیل و اعضای آن از حوزههای تخصصی وزارت آموزش و پرورش باشند تا نقشه راه تدوین آئیننامهها ترسیم شود.
کاظمی بر ارتقا و بهروزرسانی سامانههای سازمان تعلیم و تربیت کودک با همکاری و نظارت مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات تأکید کرد.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش پوشش پیشدبستانی گفت: لازم است طراحی ساختار سازمانی در استانها با نمایندگانی از حوزههای مربوطه بررسی و پیگیری شود.
ارسال دیدگاه