رئیس سازمان نوسازی مدارس در جمع دبیران گروههای مردمی و جهادی سراسر کشور:
ناترازیهای کشور از مسیر مدرسه حل میشود
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در هماندیشی گروههای جهادی در نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با رویکرد مشارکت مردممحور، گفت بخش عمده ناترازیها از مسیر مدرسه حل میشود.
نشست صمیمانه و هماندیشی گروههای مردمی و جهادی سراسر کشور با محوریت مشارکت در اجراییسازی ایده نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی کشور با رویکرد مشارکت مردممحور، با حضور حمیدرضا خانمحمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سالن جلسات شهید احمدی این سازمان برگزار شد.
خانمحمدی در ابتدای این جلسه که با حضور دبیران بیش از ۷۰ گروه مردمی و جهادی فعال در حوزه مدرسهسازی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دبیران گروهها و قرارگاههای جهادی در این نشست و با گرامیداشت یاد شهدای جهادگر بهویژه زندهیاد حسین علیمرادی و شهید احمدی، اظهار داشت: مرحوم علیمرادی با راهاندازی پویش «دست یاری به دشت یاری» و همراه کردن مردم الگوی موفقی را نشان داد، او هم در بحث مدرسهسازی و هم مدرسهیاری کار کرد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه کشور در بخشهای مختلف با ناترازیهایی روبهروست، افزود: بزرگترین ناترازی در کشور ناترازی در حل مسأله و تولید مسأله است که برای از بین بردن آن باید از مدرسه آغاز کنیم و رئیسجمهور نیز به نقش کلیدی مدرسه در این مهم تاکید و باور دارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اولین نشست هماندیشی با گروههای مردمی و جهادی که دو سال پیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: بحث تعمیر و بهسازی مدارس را در آن نشست با همیاری شما عزیزان مطرح کردیم، از آن روز حدود ۴۰ هزار کلاس درس جدید تحویل شده است و بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس بهسازی و شادابسازی شده است، امروز مساله فراتر از همکاری در کار عمرانی بحث فرهنگی است.
خانمحمدی با اشاره به ورود و توجه ویژه شخص رئیسجمهور به موضوعات آموزش و پرورش بهویژه مساله کمبود مدارس و فضاهای آموزشی ناایمن، ابراز امیدواری کرد: شخص اول اجرایی کشور در جمع استانداران سراسر کشور این موضوع را مطرح و بر آن تاکید کرد که بخش عمده ناترازیها از مسیر مدرسه حل میشود، بههرحال این فرصتی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم بخش بزرگی از مسائل بر زمین مانده را حل کنیم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه فضای آموزشی شرط لازم برای حرکت به سمت کیفیتبخشی به آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی، رییسجمهور الگوی دستوری را قبول ندارند و اعتقاد دارند کار با محوریت مردم و باور قلبی آنها انجام شود.
خانمحمدی توضیح داد: اصل قضیه در این موضوع مدرسهسازی نیست بلکه فرهنگسازی است، مطلوب آن است که همه مردم محله و شهر و روستا در این طرح از صفر تا صد از ساخت تا راهاندازی و فعالیت و کیفیتبخشی سهیم باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از اهمیت مدرسه غافل نشویم، در این موضوع اراده و همراهی مردم مهم است ارتباط عمیق مردم با حاکمیت در این طرحها برقرار و تقویت میشود.
وی با یادآوری این نکته که آنالیز و حساب و کتاب مالی مهم نیست بلکه الگوسازی و فرهنگسازی اهمیت دارد، افزود: طرح شهیدعجمیان نمونه موفقی بود. فرهنگ حل مسأله آن چیزی است که در این مسیر میتواند کمک کند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به الگوگیری از ظرفیت مردمی در مراسم اربعین، گفت: در این بحث همه چیز را در منطقه حل و فصل کنید و منتظر بالا نباشید، استانداران هم توجیه هستند. مسئولیت نوسازی مدارس توجه و نظارت بر رعایت آییننامهها و حفظ کیفیت کار است.
خانمحمدی در پایان با بیان اینکه باید همه ظرفیتهای مردمی و نهادهایی مانند بنیاد مستنضعفان و برکت نیز پای کار بیایند، عنوان کرد: انتشار الگوهای موفق در سراسر کشور از این منظر میسر است، همه را پای کار بیاوریم، اما محور مردمند تا به نتایج خوبی برسیم.
براساس تاکید رئیسجمهور نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با رویکرد مشارکت مردممحور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است که پیشبینی میشود در مرحله نخست تمامی مدارس سنگی ناایمن در سراسر کشور ساماندهی شوند.
ارسال دیدگاه