رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد:
حل ناترازیهای کشور از مسیر مدرسه
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در هم اندیشی گروه های جهادی در نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با رویکرد مشارکت مردم محور، گفت: بخش عمده ناترازی ها از مسیر مدرسه حل می شود، به هرحال این فرصتی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم بخش بزرگی از مسائل بر زمین مانده را حل کنیم.
نشست صمیمانه و هم اندیشی گروههای مردمی و جهادی سراسر کشور با محوریت مشارکت در اجرایی سازی ایده نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی کشور با رویکرد مشارکت مردم محور رئیس جمهور، با حضور حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان در سالن جلسات شهید احمدی سازمان برگزار شد.
حمیدرضا خان محمدی در ابتدای این جلسه که دبیران بیش از ۷۰ گروه مردمی و جهادی فعال در حوزه مدرسه سازی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دبیران گروه های و قرارگاه های جهادی در این نشست و با گرامیداشت یاد شهدای جهادگر به ویژه زنده یاد حسین علیمرادی و شهید احمدی، اظهار داشت: مرحوم علیمرادی با راه اندازی پویش «دست یاری به دشت یاری» و همراه کردن مردم الگوی موفقی را نشان داد، او هم در بحث مدرسه سازی و هم مدرسه یاری کار کرد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه کشور در بخش های مختلف با ناترازی هایی روبه روست، افزود: بزرگترین ناترازی در کشور ناترازی در حل مسأله و تولید مسأله است، که برای از بین بردن آن باید از مدرسه آغاز کنیم و رئیس جمهور نیز به نقش کلیدی مدرسه در این مهم تاکید و باور دارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اولین نشست هم اندیشی با گروه های مردمی و جهادی که دو سال پیش برگزار شد، خاطر نشان کرد: بحث تعمیر و بهسازی مدارس را در آن نشست با همیاری شما عزیزان مطرح کردیم، از آن روز حدود ۴۰ هزار کلاس درس جدید تحویل شده است و بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس بهسازی وشاداب سازی شده است، امروز مساله فراتر از همکاری در کار عمرانی بحث فرهنگی است.
خان محمدی با اشاره به ورود و توجه ویژه شخص رئیس جمهور به موضوعات آموزش و پرورش به ویژه مساله کمبود مدارس و فضاهای آموزشی ناایمن، ابراز امیدواری کرد: شخص اول اجرایی کشور امروز در جمع استانداران سراسر کشور این موضوع را مطرح و بر آن تاکید کرد که بخش عمده ناترازی ها از مسیر مدرسه حل می شود، بهرحال این فرصتی است که نصیب ما شده است تا بتوانیم بخش بزرگی از مسائل بر زمین مانده را حل کنیم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه فضای آموزشی شرط لازم برای حرکت به سمت کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی، رییس جمهور الگوی دستوری را قبول ندارند و اعتقاد دارند کار با محوریت مردم و باور قلبی آنها انجام شود.
خان محمدی توضیح داد: اصل قضیه در این موضوع مدرسه سازی نیست بلکه فرهنگ سازی است، مطلوب آن است که همه مردم محله و شهر و روستا در این طرح از صفر تا صد از ساخت تا راه اندازی و فعالیت و کیفیت بخشی سهیم باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت: از اهمیت مدرسه غافل نشویم، در این موضوع اراده و همراهی مردم مهم است ارتباط عمیق مردم با حاکمیت در این طرحها برقرار و تقویت می شود.
وی با یادآوری این نکته که آنالیز وحساب و کتاب مالی مهم نیست بلکه الگو سازی و فرهنگ سازی اهمیت دارد، افزود: طرح شهید عجمیان نمونه موفقی بود. فرهنگ حل مسأله آن چیزی است که در این مسیر می تواند کمک کند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به الگوگیری از ظرفیت مردمی در مراسم اربعین، گفت: در این بحث همه چیز را در منطقه حل و فصل کنید و منتظر بالا نباشید، استانداران هم توجیه هستند. مسئولیت نوسازی مدارس توجه و نظارت بر رعایت آییننامه ها و حفظ کیفیت کار است.
خان محمدی در پایان با بیان اینکه باید همه ظرفیت های مردمی و نهادهایی مانند بنیاد مستنضعفان و برکت نیز پای کار بیایند، عنوان کرد: انتشار الگوهای موفق در سراسر کشور از این منظر میسر است، همه را پای کار بیاوریم، اما محور مردمند تا به نتایج خوبی برسیم.
براساس تاکید رئیس جمهور نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با رویکرد مشارکت مردم محور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت که پیش بینی می شود در مرحله نخست تمامی مدارس سنگی نا ایمن در سراسر کشور ساماندهی شوند.
ارسال دیدگاه