معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

جذب بازماندگان از تحصیل یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت جذب بازماندگان از تحصیل یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است

کد مطلب: ۱۵۲۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
جذب بازماندگان از تحصیل یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده در گفتگو با یک خبرگزاری جذب بازماندگان از تحصیل را یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: جذب بازماندگان از تحصیل از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش و دغدغه‌های شخص وزیر است.

وی ضمن اشاره به همکاری و هم‌افزایی ادارات کل آموزش و پرورش استانی در جذب بازماندگان از تحصیل، گفت: کسب اطلاعات دقیق، اولین گام در برنامه‌ریزی برای جذب بازماندگان از تحصیل است؛ در همین راستا، با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، آمار دقیق موالید و دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده در پایۀ اول ابتدایی به صورت دقیق و به تفکیک استان اخذ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به منظور رصد دقیق تعداد موالید و ثبت‌نام‌شدگان در پایۀ اول ابتدایی، سامانه مخصوصی با کمک مرکز فناوری ارتباطات وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است به تفاوت «بازماندگان تحصیل» و «تارکان تحصیل» اشاره کرد و ادامه داد: بازمانده از تحصیل، فردی است که وارد نظام آموزش رسمی کشور نشده است اما تارکان تحصیل آن دسته از دانش‌آموزانی هستند که بنا به هر دلیلی پیش از اتمام دورۀ ۱۲ سالۀ تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور، از چرخه خارج می‌شوند.

حکیم زاده با بیان اینکه با توجه به این تعریف، وزارت آموزش و پرورش برای جذب بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن تارکان تحصیل به چرخه نظام آموزش رسمی کشور، برنامه‌های جداگانه‌ای را طراحی و اجرا می‌کند عنوان کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب به طور خاص در مورد کودکان واجب‌التعلیم، به همکاری و هم‌افزایی بین‌دستگاهی به ویژه با نهادهایی مانند معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه نیاز دارد، زیرا حضور بسیاری از این کودکان در چرخۀ آموزش رسمی کشور نیازمند اهرم‌های قانونی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد محیط یادگیری مثبت، افزایش تعلق دانش‌آموزان به مدرسه و برقراری ارتباط مؤثر بین آنان با معلمان، مدیران و مربیان را عاملی مهم در بهبود کیفیت یادگیری دانست و اظهار کرد: این مسئله حتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری دارد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار