رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد:

«اجرای شاخص‌های مدارس تراز سند تحول» شرط مهم در رتبه‌بندی مدارس غیر‌دولتی

تهران (پانا) - نشست تخصصی مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش‌، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران در سالن اجتماعات شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۲۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
«اجرای شاخص‌های مدارس تراز سند تحول» شرط مهم در رتبه‌بندی مدارس غیر‌دولتی

‌احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در این نشست با تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه (‌س)‌، گفت‌: انشالله از برکات و فیوضات این روزهای ارزشمند بهره‌مند شویم و از رهروان راستین ائمه اطهار و اهل بیت پیامبر اعظم (‌ص) باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش عمده‌ای از انرژی‌ها در آموزش و پرورش صرف آماده‌سازی فضا، نیروی انسانی‌، تجهیزات و منابع مالی می‌شود‌، اظهار کرد‌: ماموریت اصلی ما در آموزش و پرورش، بخش نرم‌افزار‌ی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است و باید برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از جریان پر‌شتاب علم و فناوری روز جهان عقب بمانیم‌، تصریح کرد: شاخص‌های مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با نگاه تخصصی به مدارس معرفی و جهت‌دهی مناسب در این مسیر انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش طراحی یک نقشه راه دقیق و مدون در این مسیر را ضروری دانست و افزود: مدارس الگوی تراز بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار آن باید فضا‌، امکانات‌، نیروی انسانی و مدیریت در تراز سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش نیز به موازات هم رشد و تعالی پیدا کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی نیز از موضوعاتی است که می‌تواند در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دخیل باشد‌، گفت‌: اجرای شاخص‌های مدارس تراز و جهت‌گیری در این مسیر می‌تواند در رتبه‌بندی مدارس غیر دولتی موثر واقع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌هایی که در کشور محقق می‌شود بخش اعظمی از آن ناشی از تربیتی است که در مدرسه شکل گرفته است‌، یادآور شد: نباید اقدامات خوب انجام شده در آموزش و پرورش را نادیده بگیریم‌، البته قطعا انتظار و توقع از آموزش و پرورش بسیار بالاست و از این رو است که بیشتر کاستی‌ها و نواقص آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

‌در این نشست علیرضا کریمیان مدیر‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با تقدیر از خدمات ارزنده برخی از مدارس غیر دولتی‌، تصریح کرد: بسیاری از مدارس غیر‌دولتی خیلی زودتر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسیر تحول را در درون خود آغاز کرده‌اند و در مسیر مدارس الگوی تراز سند تحول قرار گرفته‌اند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار