سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:
کودکستانهای دارای مجوز حقوقی تعیین شهریه میشوند
تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از اعطای مجوز حقوقی تعیین شهریه به کودکستانها خبر داد و گفت تعیین شهریه بر اساس فرمول هزینۀ تمامشده صورت میپذیرد و همه اطلاعات از مدیران و مؤسسان شعب دریافت میشود.
یوسف قاسمی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کودکستان حقوقی در کشور فعال است، گفت: این مراکز تمام کودکان زیر ۷ سال کشور را از شیرخوار تا ۲۴ ماهه، دو تا سه سال، سه تا چهار سال، چهار تا پنج سال و پنج تا شش سال پوشش میدهند.
وی افزود: این کودکستانها زیر نظر ارگانها، نهادها، دستگاههای دولتی و غیردولتی و مؤسسان دارای بیش از یک مرکز اداره میشوند و برخی از آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت ایجاد شدهاند.
قاسمی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور کودکستانهای دارای مجوز حقوقی تعیین شهریه میشوند، اضافه کرد: تعیین شهریه براساس فرمول هزینۀ تمامشده صورت میپذیرد و همه اطلاعات از مدیران و مؤسسان شعب دریافت میشود. نکتۀ مهم اینکه کلیه بررسیها در سطح منطقه و استان صورت میپذیرد.
سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به اقدامات انجامشده در مسیر فرآیند ساماندهی مراکز حقوقی، اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات شعب که توسط نماینده حقوقی صورت میگیرد، گام اول این فرایند است. در این مرحله، نماینده حقوقی اطلاعات تمام شعب را بههمراه نام و استحکام بنایی که دارای اعتبار است، بارگذاری میکند و بعد از ثبت و ارسال، اطلاعات در کارپوشه کارشناس قرار میگیرد و بعد از بررسی تأیید میشود. دعوت و تعریف مدیران شعب که آن نیز توسط نماینده حقوقی انجام میشود، گام بعدی این فرایند است. در این گام بهازای هر شعبه یک فرد که دارای شرایط لازم است، معرفی میشود.
وی با بیان اینکه تأیید و تکمیل اطلاعات مدیر شعبه مرحلۀ بعدی در این فرایند است، ادامه داد: در این گام مدیر معرفیشده فرم اطلاعات هویتی خود را تکمیل میکند و در پایان فرآیند یک کد رهگیری برای مدیر صادر میشود. بعد از دریافت کد، اطلاعات برای تأیید نهایی در کارپوشه نماینده حقوقی قرار خواهد گرفت. تأیید اطلاعات ثبت و تکمیل شدۀ مدیر که توسط نماینده حقوقی صورت میپذیرد، گام بعدی در این مسیر است. در این بخش، اطلاعات مدیر بررسی و تایید میشود و در کارپوشه کارشناس قرار میگیرد و در پایان این مرحله کارپوشه برای مدیر تشکیل میشود.
قاسمی افزود: گام بعدی، تعریف کلاس و تعیین ظرفیت کودکستان توسط مدیر شعبه است. در این مرحله، مدیر شعبه از قسمت ارزیابی شهریه وارد فرآیند شده و به ازای هر رده سنی، یک کلاس، همراه با نام و مساحت درج میشود که امکان ویرایش یا حذف کلاس تا قبل از تایید فرآیند آغاز محاسبه شهریه ممکن خواهد بود. معرفی و ثبت اطلاعات نیروی انسانی کودکستان توسط مدیر شعبه، هشتمین گام فرایند است که در آن مدیر شعبه اطلاعات هویتی، پست و سمت همکاران را ثبت میکند. ضمناً ویرایش یا حذف اطلاعات امکانپذیر است. تکمیل اطلاعات همکاران کودکستان گام نهم فرایند است و در این مرحله نیز تمامی همکارانی که توسط مدیر شعبه معرفیشدهاند اعم از مربی، اداری و خدماتی، مدارک و اطلاعات هویتی خود را بارگذاری میکنند.
سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ادامه گفت: در گام دهم، مدیر شعبه اطلاعات ثبتشده همکاران کودکستان را بررسی و تایید میکند و سپس در گام بعد، ثبت تجهیزات کودکستان توسط وی انجام میپذیرد. این گام در سه مرحله پایان میگیرد؛ مرحله اول مدیر از طریق فهرست موجود در سامانه، تجهیزات خود را انتخاب میکند؛ در مرحله دوم فهرست تکمیلشده توسط کارشناس دادگستری بررسی و قیمتگذاری میشود؛ در مرحله سوم نیز قسمت درخواست ارزشگذاری تجهیزات توسط مدیر بارگذاری میشود و در آخر توسط کارشناس بررسی و تایید میشود. نکتۀ مهم اینکه تا قبل از تایید کارشناس، امکان ویرایش یا حذف اطلاعات وجود دارد.
قاسمی با بیان اینکه درخواست ارزشگذاری ملک توسط مدیر شعبه، گام دوازدهم فرایند است، افزود: با توجه به نوع قیمتگذاری ملک اعم از رهن و اجاره/ اجاره / فقط رهن/ ملک شخصی و تهیه مدارک مبنی بر تأیید میزان اجاره ملک در این قسمت بارگذاری و پس از تأیید توسط کارشناس بررسی میشود. اعلام شماره حساب بانکی قسمت تکمیلی این مرحله است و توسط نماینده حقوقی تأیید میشود.
وی در پایان گفت: درخواست محاسبه و ابلاغ شهریه توسط مدیر شعبه، گام سیزدهم فرایند است. این گام توسط مدیر شعبه شروع میشود و بعد از رؤیت ابلاغیه توسط مدیر، در کارپوشه نماینده حقوقی قرار میگیرد و به کارپوشه کارشناس اطلاع داده میشود.
ارسال دیدگاه