رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش تاکید کرد:
دانشآموزخبرنگاران پانا ظرفیتی خوب برای گفتمانسازی هستند
تهران (پانا) ـ رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی سراسر کشور که در محل شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن اشاره به نقش رسانه در مناسبات اجتماعی و گردش اطلاعات در جامعه، یکی از مأموریتهای اصلی روابط عمومی را اطلاعیابی و اطلاعرسانی سریع اخبار، گزارشها و تبیین سیاستها دانست.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین صادقی افزود: مدیران روابط عمومی و رسانهها نقش ویژهای در سرعتبخشی به جریانسازی اخبار و اطلاعات، به ویژه تبیین آییننامهها، مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس دارند.
صادقی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون نقش مهم روابط عمومیها در روشنگری و امیدآفرینی گفت: اثر یک شگرد خوب رسانهای یا یک حرکت هماهنگ تبلیغاتی، از بستن شیرهای نفت نیز بیشتر است. از این رو میتوان با یک کار هنرمندانه در سریعترین زمان ممکن آییننامهها، مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را به مخاطبان اصلی آن یعنی مدیران، معلمان و دانشآموزان رساند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، «شورای عالی آموزش و پرورش» را بالاترین مرجع سیاستگذاری، قانونگذاری و نظارت بر مصوبات آموزش و پرورش دانست و افزود: بسیاری از پروندههای آموزشی که در کمیسیون موارد خاص شورای عالی آموزش و پرورش طرح و ساعتها وقت مدیران را میگیرد، ناشی از جهل مخاطبان به قوانین و مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت: آگاهیبخشی، تشریح و تبیین سیاستهای شورای عالی آموزش و پرورش به جامعه مخاطبان با استفاده از ظرفیت وجودی اصحاب رسانه، موجب کاهش ارجاع پروندههای تخلفات آموزشی مدیران و دانش آموزان به کمیسیونهای موارد خاص شورای عالی آموزش و پرورش خواهد شد.
صادقی با اشاره به ظرفیتهای موجود رسانهای در آموزش و پرورش گفت: ایجاد پنجرهای با نام «آییننامهها و مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش»؛ بهرهمندی از ظرفیت عظیم «شبکه شاد» با بیش از ۱۷ میلیون کاربر فعال و بهرهمندی از ظرفیت «دانشآموز خبرنگاران» خبرگزاری پانا در اطلاعرسانی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از ظرفیتهای درون سازمانی برای گفتمانسازی مصوبات این شورا است.
صادقی با اشاره به نقش شبکههای اجتماعی و تولیدات بصری در آموزش گفت: تولید موشنگرافی و اینفوگرافیهای متنوع و جذاب کمک شایانی در آموزش مخاطبان و جریانسازی مصوبات در کمترین زمان ممکن برای دورترین نقاط کشور را فراهم میکند.
وی ادامه داد: امروزه بهرهمندی از هوشمصنوعی و استفاده از چت باتها در تجزیه و تحلیل دادهها، ایجاد و نظارت بر محتوا، روابط عمومی را متحول کرده و نباید از ظرفیت این تکنولوژی در گردش اطلاعات و ارزیابی میزان نفوذ اخبار ارسالی غافل شد.
صادقی در پایان چشمانداز روابط عمومی را ایجاد روابط عمومی اثربخش توصیف کرد و آن را مایه توسعه و تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: روابط عمومی اثربخش میتواند زیباترین جلوه مسئولیت اجتماعی در تولید اخبار مطلوب برای مخاطبان ترسیم و آنان را برای مشارکت و متقاعد سازی بیشتر ترغیب نماید.
وی ضمن معرفی روابط عمومی به عنوان یک ایدئولوژی تحول آفرین و یک تفکر جمعی برای حفظ سرمایههای اجتماعی دستگاه، گفت: داشتن نگاه آینده پژوهانه و بکارگیری روشهای نوین ارتباطی و تعامل سازنده با خبرنگاران و اصحاب رسانه، مأموریت مهم مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اعتلای نظام تعلیم و تربیت است.
ارسال دیدگاه