معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

معلم مهم‌ترین عامل در کیفیت‌بخشی به فرایند یادگیری است

تهران (پانا)- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: گرچه امکانات و تجهیزات مدارس و کودکستان نقش مهمی در بهبود فرایند آموزشی و تربیتی دارد، اما تفاوت اصلی در کیفیت‌بخشی را مربی، معلم و مدیر ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۶۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم مهم‌ترین عامل در کیفیت‌بخشی به فرایند یادگیری است

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست با جمعی از معلمان و مربیان آبادان با اشاره به نقش مربی، معلم و مدیر در ایجاد فضای مثبت یادگیری، گفت: گرچه امکانات و تجهیزات مدارس و کودکستان‌ها نقش مهمی در بهبود فرایند آموزشی و تربیتی دارد، اما تفاوت اصلی در کیفیت‌بخشی را مربی، معلم و مدیر ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاقه و محبت به دانش‌آموز پیش‌شرط معلمی است، افزود: معلم در وهله اول، مربی پرورشی است، زیرا هر فعل و بازخوردی از او، اثر تربیتی در دانش‌آموزان دارد. 

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم افزایش مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش و تربیت، ادامه داد: ایران کشوری ثروتمند به لحاظ بهره‌مندی از ذخایر زیرزمینی است، اما باید دانست که مهمترین سرمایه کشور، دانش‌آموزان هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌های خوب معلمان برای بهبود فضای یادگیری باید شناسایی و عملیاتی شوند، یادآور شد: خوشبختانه در بسیاری موارد، کمبود امکانات نتوانسته شور و اشتیاق و انگیزه و خلاقیت معلم را از بین ببرد؛ این یعنی اشتیاق معلم مهمترین سرمایه برای کارآمدی مدرسه است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه سیاستگذار به مدرسه نزدیکتر باشد، به همان نسبت برنامه‌ها قابلیت اجرایی بیشتری خواهند داشت، اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید به دانش‌آموزان برچسب قوی و ضعیف زد، زیرا این امر به خودباوری دانش‌آموزان آسیب می‌رساند.

حکیم‌زاده تاکید کرد: دانش‌آموز و کودک باید در محیط آموزشی و تربیتی مورد پذیرش قرار بگیرند. این مهم از شاخص‌های اصلی محیط یادگیری مثبت است. این قبیل اقدامات، ذی‌نفعان تعلیم و تربیت را به شرکای اجرایی تبدیل می‌کند.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان خوزستان نیز در این نشست حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار