رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور تشریح کرد:
جزئیات تدوین نظامنامه بینالمللی ایران در دوره ابتدایی
تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور، از آغاز تدوین نظامنامه بینالمللی ایران خبر داد و بر اهمیت استفاده از ظرفیتهای داخلی در این فرآیند تأکید کرد.
در پی تلاشهای مستمر برای بهبود نظام آموزشی کشور، سیدمحمد طباطبایی، رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور، از آغاز تدوین نظامنامه بینالمللی آموزش و پرورش ایران خبر داد. این نظامنامه به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه طراحی شده است.
طباطبایی در این راستا بر اهمیت استفاده از ظرفیتهای داخلی و همکاری کارشناسان مجرب تأکید و اعلام کرد که این نظام نوین با توجه به فرهنگ دینی و مطالعه نظامهای معتبر بینالمللی تدوین خواهد شد. این اقدام میتواند گامی مؤثر در جهت بهبود فرآیند یادگیری و تربیت نسلهای آینده باشد.
سید محمد طباطبایی در گفتوگو با پانا درباره تدوین نظامنامه بینالمللی ایران گفت: «نظام نوین بینالملل آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران برگرفته شده از مطالبات و سیاستهای کشور در موضوعات مختلف است. در این نظام نوین در حوزه یادگیری، با توجه به فرهنگ دینی، مطالعه نظامهای معتبر بینالمللی کتابهای درسی، آییننامهها و مقررات آموزش و پرورش تدوین میشود.»
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور بر اهمیت ظرفیتهای داخلی کشور تاکید کرد و گفت: «با توجه به نیاز تدوین نظام نوین در حوزه تعلیم و تربیت، با استفاده از توانمندیها و ظرفیتهای داخلی کارشناسان و همکاران مجرب در حوزه یادگیری در سطح کشور، برنامه، کتاب، آییننامه و قانون در وزارت آموزش و پرورش صادر میشود.»
از دوره اول ابتدایی برنامه آغاز میشود
وی در ادامه افزود: «برای تدوین نظامنامه بینالمللی ایران در حال حاضر دوره اول ابتدایی که همان سه پایه اول ابتدایی است در نظر گرفته شده است. تدوین نظامنامه بینالمللی آموزش و پرورش در این سه پایه توسط مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور آغاز شده است.»
طباطبایی در مورد زمینههای اجرایی این نظامنامه جدید گفت: «در تحقق و عملی شدن تدوین نظامنامه بینالمللی ایران فرهیختگان و کارشناسان در مدارس بینالمللی ایران، که از پیشتر با مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور همکاری داشتند، به صورت داوطلبانه حضور فعال و تأثیرگذار دارند.»
ارسال دیدگاه