با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهرهبرداری رسید:
تجهیز ۷ هزار کلاس درس به سامانههای سرمایشی و گرمایشی استاندارد
مرمت و بازسازی ۱۲ هزار کلاس درس
تهران (پانا) - مرمت و بازسازی ۱۲ هزار کلاس درس به همراه تجهیز هفت هزار کلاس درس دیگر به سامانههای سرمایشی و گرمایشی استاندارد امروز به طور همزمان در سراسر کشور با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانسی در یک واحد آموزشی شهر اردبیل به بهرهبرداری رسید.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در آیین بهرهبرداری از این اقدامات که در قالب "طرح شهید عرب" به اجرا درآمده است، با اشاره به نیاز ساختمانهای مدارس به مراقبت و نگهداری گفت: این کار مهمتر از احداث مدرسه است.
علیرضا کاظمی افزود: وزارت آموزش و پرورش در کنار احداث واحدهای آموزشی مورد نیاز کشور، اقدامات گستردهای را برای بازسازی و مرمت مدارس آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه هماینک بیش از پنج هزار مدرسه زیر پنج نفر دانشآموز در کشور فعال است، اظهار کرد: تلاش میکنیم که همه دانشآموزان به فضای آموزشی دسترسی داشته باشند و فردی به علت نبود یا کمبود مدرسه از تحصیل بازنماند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: تحصیل در مدارس کانکسی برازنده هیچ کسی نیست و تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده شاهد هیچ مدرسه کانکسی در کشور نباشیم.
وی با اشاره به کمبود جدی ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل نسبت به احداث ۵۰۰ کلاس درس جدید در این استان وعده داد و افزود: نیاز این استان به فضای آموزشی مورد نیاز به همراهی مسئولان محلی و اعتبارات دولتی و اقدام خیرین مدرسهساز، تا سه سال آینده رفع و تامین خواهد شد.
کاظمی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی ۴۰ نقطه کشور از جمله اردبیل، بر ترمیم و تامین فضای آموزشی مورد نیاز این مناطق تاکید کرد و ادامه داد: احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل با ۳۰ کلاس درس و ۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی توسط بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت اجتماعی مصداقی برای برقراری عدالت آموزشی است.
وی اینگونه اقدامات را بهعنوان الگوی موفق در مدرسهسازی دانست و اضافه کرد: تحصیل دانشآموزان در فضای مناسب آموزشی میتواند در شرایط روحی و روانی نسل آینده تاثیر گذاشته و روند تحصیلی و آموزشی مناسبی را برای تربیت آنها رقم بزند.
وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از مدیریت بانک پاسارگاد در احداث این مدرسه به یاد دارالفنون تهران گفت: نهضت محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی در سطح کشور آغاز شده و با قدرت در دولت چهاردهم نیز پیگیری میشود.
وی همچنین بیان کرد: متاسفانه تراکم دانشآموزی برخی از مدارس ۳۵ نفر است که این اختلالی را در نظام تعلیم و تربیت به وجود میآورد ولی با همت خیرین و مشارکت اجتماعی دستگاههای اجرایی و بانکها سعی داریم که مساله را حل کنیم.
ارسال دیدگاه