وزیر آموزش و پرورش:

۴۰ منطقه کشور سرانه پایین فضای آموزشی دارند؛ نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی ‌با قدرت ‌پیگیری می‌شود‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت‌ براساس ارزیابی‌ها ۴۰ نقطه کشور دارای سرانه پائین فضای آموزشی هستند که باید شرایط آن‌ها ترمیم شود.

کد مطلب: ۱۵۱۴۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ منطقه کشور سرانه پایین فضای آموزشی دارند؛ نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی ‌با قدرت ‌پیگیری می‌شود‌
‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جریان بازدید از مدرسه دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: خوشحالیم که امروز یکی از بانک‌های عامل کشور در راستای مسئولیت اجتماعی مدرسه دارالفنون را در اردبیل احداث کرده تا شاهد تربیت نسلی فرزانه و فرهیخته و ماندگار در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

‌وی این حرکت را باقیات ‌الصالحات دانست و خاطرنشان کرد: مصداقی از این اقدامات زمینه‌ساز برقراری عدالت آموزشی خواهد بود که قطعا می‌تواند به‌عنوان الگوی موفق در مدرسه‌سازی محسوب شود.

‌وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تحصیل دانش‌آموزان در فضای مناسب آموززشی می‌تواند تاثیرگذار در شرایط روحی و روانی نسل آینده بوده و روند تحصیلی و آموزشی مناسبی را برای تربیت نوجوانان رقم بزند.

‌کاظمی بیان کرد: دانش‌آموزانی که در چنین فضایی تحصیل می‌کنند قطعا متفاوت از سایر فضاها می‌توانند از لحاظ روحی و روانی و سایر مولفه‌ها تربیت شده و حرکت تحول‌آفرینی را در نظام تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

‌وی با قدردانی از مدیریت بانک پاسارگاد در احداث این مدرسه به یاد دارالفنون تهران گفت: نهضت محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی در سطح کشور آغاز شده و با قدرت در دولت چهاردهم نیز پیگیری می‌شود.

‌وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه هدفگذاری اصلی در بازسازی فضاهای آموزشی افزود: تلاش می‌کنیم تا مدارس کانکسی، سنگی و با سرانه پائین در سال‌های آینده ترمیم و مشکلات آن‌ها به کمترین میزان برسد.

‌کاظمی ادامه داد: در برخی از مناطق کشور سرانه فضای آموزشی زیر سه مترمربع است که ۴۰ منطقه کشور در این زمینه شناسایی شده تا امکان اصلاح فرآیندها وجود داشته باشد.

‌وی بیان کرد: ما در این مناطق کشور با سرانه پائین آموزشی روبه‌رو هستیم که قطعا سعی می‌کنیم تا این وضعیت را اصلاح کرده و شرایط بهتری را برای آموزش ایجاد کنیم.

‌وزیر آموزش و پرورش افزود: استان اردبیل جزو استان‌های با سرانه پائین آموزشی است که قطعا در این استان توسعه فضاهای آموزشی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌‌هاست.

‌کاظمی گفت: متاسفانه در برخی از مدارس تراکم دانش‌آموزی ۳۵ نفر است که این اختلالی را در نظام تعلیم و تربیت به وجود می‌آورد که با همت خیرین و مشارکت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها سعی می‌کنیم این سرانه را ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار