‌در کارگروه ویژه ساماندهی مدارس سنگی کشور‌ مطرح شد؛

ساماندهی مدارس سنگی پس از تعیین‌تکلیف ‌مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز‌

تهران (پانا) - نشست هماهنگی و پیگیری فضاهای آموزشی سنگی استان‌ها با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۳۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی مدارس سنگی پس از تعیین‌تکلیف ‌مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در نشست هماهنگی و پیگیری فضاهای آموزشی سنگی استان‌ها با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های نظام ایجاد عدالت آموزشی است، اظهار داشت: در این مبحث تامین و توسعه بخش کالبدی و زیرساخت‌های آموزشی وظیفه ماست که باید با برنامه‌ریزی برای برقراری آن تلاش کنیم‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از شروط لازم برای یادگیری، فضای ایمن و استاندارد است، افزود: ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی و رفع نیاز و مشکلات این مدارس باید به‌درستی پاسخ داده شود.

خان‌محمدی با بیان اینکه طبق برنامه هفتم که فرصت مناسبی برای کاهش مسائل فضا و تجهیزات است، جهت رفع موضوعات ابلاغ‌شده باید پیش برویم، عنوان کرد: درخصوص سازه مدارس با کسی تعارف نداریم چرا که در پیشگاه خداوند متعال و وجدانمان باید پاسخگو باشیم.

وی خطاب به مدیران استانی با اشاره به اینکه تبدیل مدارس سنگی به مدارس استاندارد در کمترین زمان ممکن ضروری و لازم‌الاجراست، ادامه داد: حجم مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر باید با برنامه‌ریزی درست و نظارت و بررسی دقیق کاهش یابد و با ساخت فضاهای ایمن و استاندارد و هماهنگی و برنامه‌ریزی با آموزش‌وپرورش استان‌ها،‌ توزیع منابع انسانی، فضا و سرانه دانش‌آموزی به‌صورت عادلانه در دستور‌کار قرار گیرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه حکم قانون و دستور ریاست محترم جمهور لازم‌الاجراست، خاطر‌نشان کرد: براساس سیاست‌های دولت، محرومیت‌زدایی در مناطق کمتربرخوردار کشور را در اولویت قرار داده‌ایم، توسعه عدالت آموزشی به‌ویژه برای دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، ایمن‌سازی فضاهای آموزشی و پیشگیری از بروز حوادث برای دانش‌آموزان و کادر آموزشی، ایجاد سازگاری و انطباق با معماری و فرهنگ و تمدن اسلامی_ ایرانی، بهسازی‌ و زیباسازی مدارس و ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی بر‌اساس شرایط اقلیمی و بومی در اولویت ماست.

‌در این جلسه مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت این سازمان‌ گفت: ساخت فضاها، کیفیت‌بخشی به فضا‌ها، ایمن‌سازی و استانداردسازی فضاها از اولویت‌های اساسی سازمان است.

وی افزود: در‌خصوص مدارس سنگی شناسایی لازم صورت گرفته که با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی استان‌ها به فراخور شرایط به نحو مطلوب پس از ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز در دستورکار قرار خواهد گرفت‌.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور‌ یادآور شد: مردمی‌سازی و مشارکت‌محور بودن؛ پیگیری ساخت و بازسازی مدارس در مناطق کمتر‌برخوردار از اولویت‌ها و مسائل مهم مدنظر ریاست محترم جمهور است، به همین جهت همگی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به حل این موضوع به نحو مطلوب داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار