از سوی وزیر آموزش و پرورش؛

‌بخشنامه شاد ابلاغ شد؛ استفاده از شاد کماکان «رایگان»‌

سرویس کلاس مجازى به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - ‌‌بخشنامه مربوط به استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در سال تحصیلی 1404-1403 از سوی علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
‌بخشنامه شاد ابلاغ شد؛ استفاده از شاد کماکان «رایگان»‌

در ابتدای این بخشنامه آمده است: «‌تأثیر فناورى در تحقق عدالت و ایجاد فرصت‌هاى باکیفیت، غیرقابل انکار است. در همین زمینه شبکه آموزشى دانش‌آموز (شاد)، فرصت ارزشمندى است که با بهره‌گیرى از تجریه پنج ساله، امکـان ارائه خدمات با‌کیفیت بهتر و فراگیرتر براى همه دانش‌آموزان، به‌خصوص در شرایطى که امکان آموزش حضورى فراهم نیست، در دسترس قرار می‌دهد.»

طبق بخشنامه ابلاغی برای اجراى مطلوب سند الزامات سامانه‌هاى الکترونیکى آموزش‌و‌پرورش و شبکه آموزشى دانش‌آموز (شاد)؛ ‌تمام واحدهای مجری در سراسر کشور باید موارد زیر را برای اطلاع و اقدام لازم، رعایت کنند.

ضرورت عرضه خدمات متناسب با نیازهای جامعه هدف

۱- شاد به‌عنوان بخشى از زیست‌بوم جدیـد تعلیم و تربیت رسمى و عمومى، قابلیت تبدیل‌شدن به زیست‌بوم مجازى کودک و نوجوان کشور را دارد، پس بایستى تولید، عرضه خدمات و سرویس‌هاى ویژه متناسب با نیازهاى جامعه هدف از طریق شوراى راهبرى و واحدهاى ذى‌ربط، مورد بررسى و اقدام مقتضى قرار گیرد.

استفاده از شاد کماکان «رایگان» است

۲-‌ استفاده از خدمات پایه آموزشى در چارچوب برنامه رسمى مصوب، توسط دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و مربیان و حتى خانواده‌ها، کماکان رایگان است و کاربران براى ترافیک مصرفى، هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد. بدیهى است، سرویس‌هاى خدمات افزوده، براساس تعرفه‌هاى تعیین شـده در کمیسیون تنظیم مقررات خدمات افزوده شاد ارائه می‌شود.

درخواست اطلاعات فردی، ممنوع

۳- تیم فنى، اجرایى و پشتیبانى شاد از هیچ کاربرى، اطلاعات فردى را درخواست نخواهـد کـرد. ضروری است که به همکاران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اعلام شود، از ارائه اطلاعات شخصى به افراد با هر عنوان در پیام‌رسان خوددارى کنند. صیانت از حساب کاربرى، وظیفه هر یک از کاربران است. به‌طور مجدد تأکید مى‌شود که ملاحظات حفاظتى اعلام شده از سوى تیم فنى، پشتیبانى و اجرایى در کانال @shadban منتشر شده است.

جمع‌آوری گروه‌کلاس‌هاى سال قبل تا ۱۰ آبان‌ماه

٤- گروه کلاس‌درس‌هاى جدید طبق داده‌هاى «سیدا» در شاد ایجاد شده و گروه‌کلاس‌هاى سال قبل تا ۱۰ آبان‌ماه جمع‌آورى خواهد شد.

انجام امور ادارى و آموزشى توسط واحدهای سازمانى و مدارس در سایر پیام‌رسان‌هاى داخلى و خارجى غیر از شاد، ممنوع است

۵- شاد رسانه اصلى آموزش و پرورش است. بر همین اساس، انجام امور ادارى و آموزشى توسط واحدهای سازمانى و مدارس در سایر پیام‌رسان‌هاى داخلى و خارجى غیر از شاد، ممنوع است.

دریافت نسخه‌ به‌روز شاد صرفا از درگاه shad.ir

٦- نسخه‌هاى به‌روز‌شده شاد، منحصراً از درگاه shad.ir در دسترس قرار مى‌گیرد. کاربران باید از به‌کارگیرى نسخه‌هاى سایر منابع غیر‌موثق؛ به‌ویژه نسخه‌های ارسال‌شده در کانال‌ها و گروها، اجتناب کنند.

سرویس کلاس مجازى به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

۷- سرویس کلاس مجازى در حال نهایی‌شدن است که پس از آماده‌شدن نسخه جدید، به‌زودى و در قالب‌ خدمات افزوده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

٨- تمامى مدیران، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از احراز هویت با شماره تلفـن همراه ثبـت‌شده در «سیدا» به گروه‌کلاس‌ها دسترسى پیدا کرده و از سرویس‌هاى تکلیف، آزمـون و سایر خدمات بخش «مدرسه من» در طول سال تحصیلى بهره‌مند شوند.

۹- مدیر مدرسه موظف به برگزارى کارگاه آموزشى نحوه بهره‌بردارى از شاد براى همکاران خود است. محتواى آموزشى مورد نیاز براى این کارگاه در کانال @shadamouz قرار گرفته است.

جلسات صوتى و تصویرى صرفا در بستر شاد

۱۰- همه معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز و ادارات کل آموزش و پرورش استان و شهرستان موظفند که جلسات صوتى و تصویرى را منحصراً در بستر شاد برگزار کنند.‌

‌مشاور ‌وزیر آموزش و پرورش و مسئول امور راهبرى شبکه شاد، بر نحوه اجراى این بخشنامه نظارت خواهد کرد و ضمن پاسخگویی به درخواست‌هاى استان‌ها و واحدهای سـتادى، عملکرد مدیران سطوح عالى و میانی را ارزیابی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار