مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

تاکید بر معرفت‌افزایی در اقامه نماز؛ ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی

۷۵۰۰ یاورنماز ستاد اقامه نماز کشور به آموزش و پرورش کمک خواهند کرد

تهران (پانا) - پیش‌نشست همایش تربیت در زیست‌بوم جدید «با تاکید بر هویت و امید» عصر امروز با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر معرفت‌افزایی در اقامه نماز؛ ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: مهمترین ماموریتی که وزیر آموزش و پرورش به ما محول کرده‌اند موضوع قرآن، عترت و نماز است. حوزه پرورشی یکی از حوزه‌های بسیار مهم در دوره جدید است و انتظارات وزیر محترم در این زمینه بالاست. 

میکائیل باقری ادامه داد: نباید فقط به درج زنگ نماز در برنامه درسی بسنده شود، بلکه باید مطمئن باشیم که نماز به تمام مدارس خواهد رسید. اقامه نماز باید با کیفیت صورت گیرد. ما در این حوزه بر معرفت‌افزایی تاکید داریم. با دوستان ستاد اقامه نماز وارد رایزنی شدیم، ستاد ۷۵۰۰ یاور نماز دارد که این افراد به کمک ما خواهند آمد. 

وی اضافه کرد: معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه موظف شده‌اند تا دوره‌های آموزشی مرتبط با نماز را در مدارس برای مدیران برگزار کنند. رئیس انجمن اولیا و مربیان موظف شده است دوره‌های آموزشی را برای مدرسان آموزش خانواده برگزار کند. دانشگاه فرهنگیان هم موظف به برگزاری دوره ضمن خدمت برای همه فرهنگیان است. نظارت تمام این امور بر عهده معاونان پرورشی است. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار مدرسه وضعیت خود را در حوزه نماز در نورینو ثبت کرده‌اند، گفت: امسال حق‌القدم و حق‌التبلیغ امامان جماعت را حوزه پرداخت می‌کند و مدیران موظف هستند پایان هر ماه وضعیت نماز و اطلاعات خود را در این زمینه ثبت کند. 

باقری گفت: مدیریت و راهبری آموزش عمومی قرآن یکی از مطالبات جدی از ماست و طرح اتقان به همین منظور در حال اجراست. 

وی اضافه کرد: یکی از تکالیف اصلی ما در اداره کل، شناسایی استعدادهای قرآنی است. استعدادیابی نباید فقط به برگزاری مسابقات محدود شود. همچنین در حوزه حفظ قرآن، قبل از این، ما طرح حفظ جزء ۳۰ را اجرا کردیم که این طرح مجدد با تغییراتی اجرا خواهد شد. در همین زمینه در حال حاضر ۲۰۰ هزار کاربرگ برای توزیع در مدارس آماده شده است. همچنین الان سامانه حفظ عمومی کشور در سازمان دارالقرآن متمرکز شده است و گواهی که صادر می‌کند در کل کشور معتبر است. 

باقری تاکید کرد: ما برای شتاب دادن به این موضوعات راهبر حفظ، راهبر هیات و راهبر دارالقرآن را تربیت خواهیم کرد تا این موضوعات را پیش ببرند.

گفتنی است؛ دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید «با تاکید بر هویت و امید» توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صبح فردا در مدرسه دارالفنون آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار