تقدیر از 10 چهره شاخص‌ ورزش دانش‌آموزی در ‌همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی

تهران (پانا)‌ - در حاشیه دومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی، مراسم ویژه‌ای برای تقدیر و تجلیل از ده برتر حوزه ورزش دانش‌آموزی کشور، معروف به «تاپ تِن»، در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 10 چهره شاخص‌ ورزش دانش‌آموزی در ‌همایش ملی یافته‌های نوین در علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، این رویداد با همکاری و حمایت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت. در این همایش صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در سخنرانی خود بر اهمیت ورزش در رشد جسمی و روانی دانش‌آموزان تأکید و هدف از برگزاری این مراسم را ترویج تربیت بدنی و تشویق استعدادهای جوان ورزشی کشور عنوان کرد. در این مراسم، از 10 چهره شاخص در حوزه‌های مختلف ورزش دانش‌آموزی تقدیر به عمل آمد. از جمله برگزیدگان می‌توان به مریم رحیمی، دارنده مدال نقره پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس و پویا آریاخواه، دارنده مدال طلای والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صربستان اشاره کرد. همچنین از معلمان برتر تربیت بدنی خانم لیلا صحراکار و آقای امید عبداللهی، مربیان موفق خانم خدیجه قانع و آرش صادقیانی، داور برجسته آقای محمدرضا کبیری، مدیران مدارس فعال در زمینه تربیت‌بدنی و ورزش خانم فرانک زرافشان و آقای محمد‌مهدی ابراهیمی، و نیز از آقای مهدی مروج تربتی به عنوان خیّر ورزش‌یار نیز قدردانی شد.

به گفته مجتبی صالح‌پور رئیس کل همایش و فرشید طهماسبی دبیر علمی همایش، این افراد بر‌اساس معیارهایی همچون دستاوردهای ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی، نوآوری و ابتکار در حوزه ورزش دانش‌آموزی، سابقه و تجربه در زمینه تربیت بدنی، مشارکت در توسعه زیرساخت‌های ورزشی، موفقیت در امر مربیگری و هدایت تیم‌های ملی، خدمات برجسته در حوزه داوری، مدیریت موفق در زمینه تربیت‌بدنی در مدارس، مشارکت در امور خیریه مرتبط با ورزش دانش‌آموزی و پس از دریافت اطلاعات از معاونین تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور، فدراسیون ورزش دانش آموزی و استخراج و ارزیابی دقیق اطلاعات دریافتی و با احراز و تشخیص کمیته علمی همایش انتخاب شدند.

‌برگزیدگان علاوه بر دریافت لوح تقدیر، جوایز نقدی و غیرنقدی دریافت کردند. همچنین، حضور چهره‌های شاخص ورزشی و قهرمانان ملی و المپیکی کشور به این مراسم جلوه خاصی بخشید و فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند با شرکت‌کنندگان را فراهم کرد. از طرفی، این رویداد با استقبال گسترده رسانه‌های عمومی و جامعه دانش‌آموزی مواجه شد و توجه بیشتری را به اهمیت تربیت بدنی در مدارس و لزوم حمایت از استعدادهای جوان جلب کرد.

به گفته ستاری‌فرد، برگزاری این مراسم تقدیر، گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ فعالیت بدنی در مدارس و تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌سازی اهداف تربیت بدنی بود و انتظار می‌رود که انگیزه‌ای قوی برای جامعه دانش‌آموزی ایجاد کرده و به ارتقای سطح ورزش دانش‌آموزی در کشور کمک کند. در مجموع، این رویداد نه تنها به تشویق و قدردانی از برگزیدگان پرداخت، بلکه الگویی برای سایر دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در سراسر کشور فراهم کرد تا به سمت تعالی در حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های حرکتی قدم بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار