رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به پانا خبر داد:

هدف‌گذاری 446 ملک برای مولدسازی و کاهش تراکم کلاس‌های درس

۵۴ درصد از پروژه‌هایی که تحویل دانش‌آموزان شد توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از هدف‌گذاری 446 ملک در راستای مولدسازی و کاهش تراکم کلاس‌های درس خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری 446 ملک برای مولدسازی و کاهش تراکم کلاس‌های درس

مولدسازی املاک بلااستفاده و مازاد آموزش‌ و پرورش یعنی تبدیل سرمایه‌های راکد به کلاس درس مورد نیاز در سراسر کشور، به عبارت دیگر، آموزش‌ و پرورش با ارزش‌‌افزایی املاک مشمول این طرح، بخشی از بحران کلاس درس استاندارد مورد نیاز خود را تامین می‌کند و گامی در راستای عدالت تربیتی مورد تاکید سند تحول برمی‌دارد.

حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌و‌گو با پانا درباره ظرفیت‌های ناشی از مولدسازی و کاهش تراکم‌ کلاس‌های درس گفت: «ما در مولد‌سازی که دستورالعمل بسیار خوبی است، قرار بود که از عواید فروش املاک مازاد بتوانیم در مناطق پرتراکم حاشیه‌نشین شهر با احداث فضا، جمعیت کلاس‌های درس را کاهش دهیم.»

وی افزود: «۴۴۶ ملک در این راستا هدف‌گذاری شده است اما با توجه به تغییراتی که صورت گرفت و سه نوبت رییس سازمان خصوصی‌سازی تغییر کرد یعنی الان ما با سومین رئیس سازمان خصوصی‌سازی کار می‌کنیم، این موضوع کمی کند پیش رفت.»

خان‌محمدی عنوان کرد: «ما امیدوار هستیم به کمک استانداران و فرمانداران، این موضوع چون روی میز آنها قرار دارد بتوانیم کاهش تراکم کلاس‌های درس را پیگیری کنیم.»

وی در پایان گفت: «در راستای مدرسه‌سازی خیرین مدرسه‌ساز کمک بسیاری کردند و به عبارتی باید گفت خیرین مدرسه‌ساز مدرسه را می‌سازند و ما به آنها کمک می‌کنیم. در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این خیرین حدود ۱۱ هزار میلیارد تعهد دادند و نسبت به ادوار گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است. تقریبا از پروژه‌هایی که تحویل دانش‌آموزان شد ۵۴ درصد از آن توسط خیرین ساخته شد.‌»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار