رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور مطرح کرد:

اعتبار مالیاتی، فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه‌سازان

تهران (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، اعتبار مالیاتی را فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه‌سازان دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار مالیاتی، فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه‌سازان

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به احکام خوبی که در برنامه هفتم توسعه در حمایت از مدرسه‌سازی مصوب شده است، اظهار کرد: الزام حمایت دولت از خیرین مدرسه‌ساز در خصوص طرح‌های مشارکتی به اشکال مختلف در برنامه هفتم تثبیت شده است.

قفلی به ماده ۲۰ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در بند (خ) این ماده در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی حقیقی و حقوقی علاقمند به مشارکت در امر مدرسه‌سازی آمده است که اگر خیرین در اجرای طرح‌های آموزشی و پرورشی بیش از 50 درصد به‌جای اعتبارات دولتی در این طرح ها هزینه کنند، از اعتبار مالیاتی حداقل بیست و پنج درصد (25%) و حداکثر پنجاه درصد (50%) هزینه‌ای که انجام داده‌اند، برخوردار ‌می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: در مورد طرح‌های مشارکتی که حداقل پنجاه درصد (50%) آن به‌صورت خیّرساز انجام شده و مابقی آن در تعهد دولت است، چنانچه خیرین و صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی طرح را با موافقت دستگاه و سازمان به اتمام برساند، هزینه انجام ‌شده، به‌طور صد درصد (100%) به‌عنوان دیون و اعتبار مالیاتی محسوب می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، برخورداری از اعتبار مالیاتی را مشوقی بسیار موثر برای خیرین برشمرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و کارخانجات در حیطه عمل به مسئولیت اجتماعی می‌توانند در امر نیک مدرسه‌سازی مشارکت کرده و ضمن استفاده از این تسهیلات و هزینه اموال خویش در این امر خداپسندانه در توسعه عدالت آموزشی نیز سهیم شوند.

ناصر قفلی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در بیش از 50 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحولی، تصریح کرد: قانون فرصتی ایجاد کرد تا مالیات‌دهندگان بتوانند محل صرف مالیات کسب و کار خود را مشخص کنند، بر همین مبنا حدود 70% از سهم مالیات این افراد به مدرسه‌سازی و توجه به امر آموزش فرزندان اختصاص داده شد.

براساس مصوبه هیئت وزیران، مالیات‌دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰، می‌توانند در هنگام ثبت مالیات خود در سامانه www.intamedia.ir/neshan محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود در پروژه‌های مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند. این بدین معنی است که مودیان می‌توانند به طور مستقیم بر نحوه استفاده از مالیات خود تأثیر بگذارند و نتایج ملموس مشارکت‌های مالیاتی خود را در توسعه پروژه‎‌های زیرساختی کشور بخصوص در احداث مدارس تعیین و مشاهده کنند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار