وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه چهارمین همایش پویش جهاد علمی دبیرستان البرز؛

پویش جهاد علمی باید مدارس را به‌سمت نصیب برابر آموزشی سوق دهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که در کنار محرومیت‌زدایی به‌سمت نصیب برابر آموزشی حرکت کنیم، گفت‌ توانمندسازی افراد سبب تحقق باقی اضلاع عدالت خواهد شد؛ زیرا رشد اجتماعی افراد سبب رشد همه‌جانبه یک جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش جهاد علمی باید مدارس را به‌سمت نصیب برابر آموزشی سوق دهد

علیرضا کاظمی در چهارمین همایش افتتاحیه پویش جهاد علمی دبیرستان البرز که صبح امروز در محل این دبیرستان برگزار شد، گفت: دبیرستان البرز محل آموزش انسان‌های فرهیخته و دانشمندان بزرگی بوده است که برای کشور عزیزمان خدماتی ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش‌‌ بیان کرد: مهمترین مأموریت پیامبران الهی، برقراری عدالت و بسط آن بوده است. بنابراین همه ما مکلفیم که نگاه و تفکر عادلانه بر اندیشه، گفتار و رفتارمان حاکم باشد.

وی با تأکید بر این‌‌که در ۴۴ سالی که از عمر جمهوری اسلامی می‌گذارد، خدمات ارزنده بسیاری در حوزه بسط عدالت آموزشی انجام شده است، گفت: در کنار توسعه و بسط عدالت در حوزه‌های سخت‌افزاری باید به‌دنبال بسط عدالت آموزشی در حوزه نرم‌افزاری هم باشیم.

وی با تأکید بر این‌‌که‌ در چنین رویکردهایی باید به حوزه کیفیت‌بخشی، نصیب برابر آموزشی و‌... توجه بیشتری کرد و گام‌های مؤثرتری برداشت، گفت: برای دستیابی به موفقیت، باید در مسیر عدالت حرکت کنیم.

کاظمی با اشاره به این‌که در مسیر دستیابی به عدالت، بهترین مسیر توسعه و بسط عدالت آموزشی است، گفت: توانمندسازی افراد سبب تحقق باقی اضلاع عدالت خواهد شد؛ زیرا رشد اجتماعی افراد سبب رشد همه‌جانبه یک جامعه می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری درخصوص نصیب برابر آموزشی که یکی از مؤلفه‌های عدالت آموزشی است، گفت: همه ما مکلفیم برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت را در جهت بسط عدالت آموزشی و توسعه سخت‌افزاری به‌سمت نصیب برابر آموزشی حرکت دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که این اقدام دبیرستان البرز یک تجربه زیستی ارزشمند است، بیان کرد: این اقدام بسیار مؤثر و اثربخش خواهد بود و تجربه‌ای ممتاز، با‌ارزش و انقلابی محسوب می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه گفت: قدر این فرصت طلایی را بدانید و به نحو احسن از آن استفاده کنید.

کاظمی افزود: امروز در چهارمین دوره این حرکت جهادی کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است اما هنوز فاصله زیادی با مطلوبیت مورد انتظار ما وجود دارد.

وی ادامه داد: این اقدام جهادی باید به یک الگوی قابل تسری تبدیل شود و البته نگاه ما نباید به این مباحث، صرفاً آموزشی باشد بلکه نگاه تربیتی و مهارتی را هم باید بر آن حاکم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش؛ تحقق این رویکردها را نیازمند هم‌افزایی نهاد خانواده، دانش‌آموز، مدیران و معلمان و مسئولان دانست و گفت: برای آن‌که بتوانیم جغرافیای این اقدام را گسترش دهیم، نیازمند شبکه هدایتی، نظارتی و حمایتی هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با کمک کارشناسان امر، تمام موانع را بررسی کرده و راهکارهای منطقی و اثرگذار جهت رشد و توسعه این شبکه ارائه دهد.

کاظمی تأکید کرد که برای چنین اقدام گسترده‌ای باید به‌صورت نقطه‌ای و عملیاتی حرکت کرده و نقشه راه داشته باشیم تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این همایش گفت: ما می‌‌توانیم با تلاش و کوشش مضاعف با پشتکار و جدیت، برنامه‌ریزی؛ جای همه نداشته‌هایمان را پُر کنیم. بسیاری از اندیشمندان و بزرگان که به سطوح بالایی از خدمت و علم رسیده‌اند از فرصت‌ها استفاده کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امکانات شتاب‌دهنده هستند اما آن‌چه که بیشتر حائز اهمیت است کوشش، تلاش و استفاده به‌موقع از فرصت‌ها خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان، دقایقی را پای کلاس درس معلم فیزیک که برای دانش‌آموزان حاضر در جلسه تدریس می‌کرد، نشست و در نهایت از زحمات معلم جهادی تشکر و  قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار