مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

زنگ نماز مدارس؛ از برگزاری دوره‌های آموزشی برای امامان جماعت تا پخش زنده نماز جماعت مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ نماز در برنامه درسی دانش‌آموزان درج شده است، از برگزاری دوره آموزشی برای روحانیون امام جماعت مدارس و پخش زنده هر روز نماز جماعت مدارس از شبکه سه سیما خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
زنگ نماز مدارس؛ از برگزاری دوره‌های آموزشی برای امامان جماعت تا پخش زنده نماز جماعت مدارس

میکائیل باقری در گفت‌وگو با پانا درباره زنگ نماز مدارس اظهار کرد: «اغلب مدارس در برنامه درسی که به دانش‌آموزان خود ارائه دادند، زنگ نماز را درج کرده‌اند اما این ابتدای کار است. هدف ما این است که نماز در مدرسه اقامه شود و برای این مهم، همراهی مدیر مدرسه، مربی و معاون پرورشی و همه همکاران و دانش‌آموزان را نیاز داریم. در این زمینه از مدیران محترم مدارس درخواست کردیم که شرایط اقامه نماز را در مدارس فراهم کنند.» 

برگزاری دوره‌های آموزشی برای امامان جماعت مدارس

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با حوزه علمیه و دست‌یابی به توافقاتی در زمینه جذب و ساماندهی ائمه جماعات، آموزش آن‌ها، پرداختی‌ها و ...، ادامه داد: «ما در حال برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیون امام جماعت هستیم. اولین دوره را در سمنان به مدت دو روز با شرکت حدودا 700 روحانی امام جماعت مدارس استان سمنان برگزار کردیم و این اتفاق در استان‌های دیگر هم ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.»

پخش زنده زنگ نماز مدارس از شبکه سه سیما 

وی در رابطه با فعالیت رسانه‌ای طرح زنگ نماز اظهار کرد: «در حوزه رسانه هم اقداماتی برنامه‌ریزی شده است. برای نمونه، شبکه سه سیما، هر روز پخش زنده نماز ظهر را از یکی از مدارس شهر تهران و شهرستان‌های تهران خواهد داشت. یک لیست از مدارسی که آمادگی برگزاری نماز جماعت را دارند، چه در تهران و چه در شهرستان‌های تهران برای سه ماهه نخست سال تحصیلی جاری ارائه دادیم که ان‌شاءالله این موضوع تداوم خواهد داشت و نماز ظهر مدارس به‌صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه سه سیما پوشش داده خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار