مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به پانا خبر داد:

اجرای گسترده طرح «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» در مدارس کشور

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از اجرای گسترده طرح حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در مدارس سراسر کشور و به صورت ویژه در کلاس‌های درس دوره ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای گسترده طرح «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» در مدارس کشور

میکائیل باقری در گفت‌وگو با پانا در رابطه با طرح ملی حفظ جز سی‌ام قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، گفت: «همه کارشناسان معتقدند که درگاه ورود به حفظ کل قرآن کریم، حفظ جز سی‌ام است؛ یعنی هر کسی که می‌خواهد حافظ کل قرآن کریم بشود، معمولا از جز سی شروع می‌کند. حافظان هم از همین جا شروع کردند. ما این روند را در سطح وسیعی انجام می‌دهیم و بنا داریم که در سطح وسیعی تعداد زیادی دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهیم؛ دلیلش این است که تمام اشخاصی که حافظ جز سی قرآن کریم می‌شوند؛ به حفظ کل نمی‌رسند و تعداد آن‌هایی که حافظ جز سی‌ام هستند و به حفظ کل می‌رسند، بسیار اندک است. لذا ما باید تعداد زیادی از دانش‌آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم تا بتوانیم تعدادی را به مراحل بالاتر هدایت کنیم و شاهد حفظ کل توسط تعدادی از آن‌ها باشیم.»

باقری درخصوص جزییات طرح ملی حفظ جز سی‌ام قرآن کریم، گفت: «به منظور اینکه بتوانیم پوشش حداکثری داشته باشیم، بنای ما بر این است که این حفظ جز سی‌ام را در کلاس‌های درس دانش‌آموزان، به‌ویژه در دوره ابتدایی اجرایی کنیم. کاربرگ‌هایی را در حال طراحی هستیم که در این کاربرگ‌ها که در هر کلاس درس نصب خواهد شد؛ اسامی در یک ستون، یک جدولی که ستون عمودی‌اش خالی است آموزگار اسم دانش‌آموزان را خواهد نوشت و در ردیف‌های مختلف که 37 سوره جز سی‌ام درج شده است، هر دانش‌آموزی هر روز یک سوره را که حفظ کرد؛ آموزگار برای آن دانش‌آموز در جدول ذکر شده، ستاره درج می‌کند و در پایان سال دانش‌آموزانی که حافظ جز سی شدند، به دارالقرآن مراجعه خواهند کرد، آزمون خواهند داد و در سامانه حفظ عمومی کشور ثبت خواهند شد. هم گواهینامه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و هم در قرعه‌کشی جوایز ویژه این طرح شرکت خواهند کرد.»

لزوم همکاری مسئولین در اجرای طرح ملی حفظ جز سی‌ام قرآن کریم

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش افزود: «در این راستا ما معتقدیم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این امور را پیگیری کند و در مورد تربیت حافظان قرآن کریم همه دستگاه‌های قرآنی کشور، اعم از مردمی، دولتی و غیر دولتی نقش دارند؛ از ظرفیت موسسات هم استفاده خواهیم کرد.»

photo14109531743

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار