وزیر آموزش‌وپرورش در اولین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش با حضور رئیس‌جمهور خبر داد:

نیاز آموزش‌وپرورش به احداث حدود ۱۴ میلیون متر‌مربع فضای آموزشی جدید

ارتقای جایگاه و منزلت معلمان در اولویت برنامه چهار‌ساله آموزش‌وپرورش قرار دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اولویت‌های برنامه چهارساله این وزارت‌خانه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نیاز آموزش‌وپرورش به احداث حدود ۱۴ میلیون متر‌مربع فضای آموزشی جدید

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی آموزش‌وپرورش با حضور رئیس‌جمهور محترم نوید‌بخش توجه ویژه دولت به آموزش‌وپرورش و فرهنگیان بوده و پیام‌های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش‌وپرورش و دریک نگاه کلی؛ ۱۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۴۴ دانش‌آموز، ۱۱۸ هزار و ۳۸ مدرسه و ۱۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی دارد.‌ 

متوسط سرانه موجود کل کشور؛ 5.28 متر مربع

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور براساس سند تحول بنیادین برای هر دانش‌آموز 8.39 متر مربع است که متوسط سرانه موجود کل کشور 5.28 متر مربع و هدف‌گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم 6.1 متر مربع است. 

وی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

‌کاظمی اظهار کرد: در بخش مواد آموزشی، در حال حاضر ‌۹۶۱ عنوان کتاب درسی، ۴۴۰ عنوان راهنمای معلم، ۴۲ عنوان مجله و ۶۶۸۰ رمزینه در رسانه‌های غیر مکتوب داریم.

وی افزود: میزان کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ هزار تن است. 

‌وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به روند تغییرات سهم اعتبارات غیر پرسنلی در بودجه آموزش و پرورش، مقایسه سرانه آموزشی در ایران و کشورهای جهان‌، سهم آموزش و پرورش ایران از نظر تولید ناخالص ملی‌، نسبت بودجه آموزش و پرورش به بودجه عمومی دولت و رشد جمعیت دانش‌آموزی اشاره کرد.

 کاظمی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت‌ آموزشی، به رتبه‌بندی استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

‌وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تشریح نقشه راه برنامه ۴ ساله وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی‌سازی نقشه راه سند تحول بنیادین با تحول در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش، تحقق احکام برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص‌های ۲۱گانه‌، ارتقای کیفیت مدارس دولتی، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد پوشش تحصیلی و نصیب آموزشی برابر، تقویت هویت ملی و دینی در چهارچوب ارزش‌های دینی انقلابی و ملی، پرورش استعدادهای نخبگانی و مهارت‌آموزی با رویکرد هر دانش‌آموز یک مهارت، توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار در برنامه ۴ ساله این وزارتخانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار