رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
سنجش نوآموزان در سال جدید توأم با توانبخشی انجام میشود
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت یکی از اهداف مهم ایجاد مراکز جامع سنجش و توانبخشی انجام مداخلات لازم در حوزه اختلالات یادگیری بوده، لذا در سال جاری اجرای همزمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توانبخشی در مراکز جامع ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، وبینار آموزشی فرآیندهای اجرایی سامانه «سیرت ۲» با حضور حدود ۴۱۰۰ نفر از مدیران و کارکنان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی سراسر کشور امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه بهصورت برخط و از طریق بستر شبکه مجازی «شاد» برگزار شد.
حجتاله الماسی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در این نشست گفت: یکی از اهداف مهم ایجاد مراکز جامع سنجش و توانبخشی انجام مداخلات لازم در حوزه اختلالات یادگیری بوده، لذا در سال جاری اجرای همزمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توانبخشی در مراکز جامع ضروری است.
وی ادامه داد: بنابراین مراکز ۲ تا ۳ روز در هفته را به ارائه خدمت به دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری و دیرآموز میپردازند و ۲ تا ۳ روز باقیمانده را به فعالیت سنجش نوآموزان ۶ ساله و زیر ۶ ساله اختصاص میدهند که روزهای تعیینشده متناسب با شرایط جمعیتی مراکز جامع میتوانند بیشتر یا کمتر شود.
در ادامه این نشست آموزشهای لازم با هدف آشنایی بیشتر مدیران و کارکنان مراکز با فرآیندهای اجرایی سامانه «سیرت ۲» و تسهیل در اجرای آن در مراکز آموزشی و توانبخشی ارائه شد.
ارسال دیدگاه