معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید سرزده از دبستان شهید خرازی منطقه ۵ تهران:

حمایت یک نهاد از ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم ‌در زمینه‌های مدیریتی‌، هدایت و نرم‌افزاری

نمی‌توان دانش‌‌آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روش‌های سنتی و قدیمی جذب کرد‌

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش به‌صورت ‌سر‌زده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت یک نهاد از ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم ‌در زمینه‌های مدیریتی‌، هدایت و نرم‌افزاری

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش‌، احمد محمودزاده ‌با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچ‌ کلاسی در هیچ‌جای کشور عزیزمان ایران بدون معلم نباشد و همه دانش‌آموزان بتوانند در محیطی آرام و بی‌دغدغه به تحصیل بپردازند.

محمود‌زاده با اشاره به اینکه‌ نهادهای حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسه‌داری به آموزش و پرورش کمک کنند‌، از آن حمایت می‌کنیم‌، اظهار کرد‌‌: تجربه نشان داده است این نهادها به دلیل همراهی‌، همسویی و پیروی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور نسبتا موفق عمل کرده‌اند و می‌توانند از ظرفیت‌های خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعه‌ها صورت گرفته است که ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینه‌های مدیریتی‌، هدایت و نرم‌افزاری یاری و همراهی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در کشور‌، گفت‌: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای کمک کنند حتما از آن استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را باید مورد توجه جدی‌تری قرار دهیم.

محمودزاده با تاکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش و پرورش صرف فراهم کردن فضاهای سخت‌افزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس و‌... می‌شود‌‌، تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش در بخش نرم آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت‌بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محمودزاده با حضور در جمع صمیمی معلمین این آموزشگاه، گفت‌: اولین و مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر می‌خواهیم دانش‌آموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم این اتفاق به دستان توانمند شما معلمین رقم می‌خورد.

محمود‌زاده معلم را تاثیر‌گذارترین عنصر در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.

وی‌، توجه به منزلت‌، معیشت و دانش‌افزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمین در کلاس درس خواند و گفت: تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد انتقال مفاهیم و‌ واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.

محمودزاده با تاکید بر توجه به ایده‌های نو و خلاقانه در ارتباط با دانش‌آموزان‌، تصریح کرد: دانش‌آموز امروز با زبان تکنولوژی‌های جدید آشناست و نمی‌توان دانش‌‌آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روش‌های سنتی و قدیمی جذب کرد‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به مناسبت‌های دینی‌، ملی و مذهبی را از جمله کارهای مهم معلمین در کلاس درس ارزیابی کرد و گفت‌: تقویت باورهای دینی در دانش‌آموزان و هویت‌بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمین عزیز در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.

وی نقش معلمان را در فرهنگ‌سازی در نسل جوان بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: معلمین از جنبه‌های مختلف نقش الگویی برای دانش‌آموزان ایفا می‌کنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساسا فرهنگیان به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیت‌های عظیم در راستای فرهنگ‌سازی و مسئولیت‌‌پذیری در جامعه استفاده کنیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار