دانش‌آموزخبرنگار پانا روایت می‌کند؛

قصه نصرالله؛ ‌بزرگ‌مردی که نهال حزب‌الله را پرورش داد‌

تهران (پانا) - شما مخاطبان همیشه همراه خبرگزاری پانا را دعوت می‌کنم با ما همراه باشید تا برای شما روایت کنم بخش‌هایی از قصه پدر و پسری‌ که نهال حزب‌الله را پرورش دادند تا جایی که با شاخ و برگ‌های آن به جان تار‌های عنکبوت افتادند.

کد مطلب: ۱۵۰۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
قصه نصرالله؛ ‌بزرگ‌مردی که نهال حزب‌الله را پرورش داد‌

سیدحسن نصرالله در ۳۱ اوت سال ۱۹۶۰ در شهرک البازوریه از محله‌های فقیرنشین شرق صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. نام مادرش «مهدیه صفی الدین» و نام پدرش «سید‌عبدالکریم» است. در زمان کودکی سید‌حسن نصرالله، پدرش به شغل سبزی و میوه‌فروشی مشغول بوده‌ است.وی سه برادر و ۵ خواهر دارد و سید حسن نصرالله فرزند ارشد خانواده است. سیدحسن نصرالله پس از ترور سیدعباس موسوی، ‌رهبر حزب‌الله شد. وی در نهایت در حمله رژیم کودک‌کش صهیونیستی به ضاحیه بیروت در 6 مهر 1403 به شهادت رسید.

شهید می‌گوید: «مرگ فقط یک دروازه است، بعضی‌ها از این دروازه به سختی عبور می‌کنند و برخی‌ هم به راحتی؛ اما شهادت بهترین راه رسیدن به عالم ابدیت است. وقتی شهید از دنیا میره، مثل کسی است که با هدیه‌های گران‌بها به آسمون بره.»

در ادامه پرده‌هایی از زندگی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را که اکنون واژه شیرین شهادت در کنار اسم او خودنمایی می‌کند را برای شما روایت می‌کنیم. 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار