رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد:

راه‌اندازی پویش سید شهدای مقاومت‌ شهید سید حسن نصرالله در مدارس سمپاد

تهران (پانا) - ئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اولین وبینار کشوری شورای معاونان سمپاد و روسای ادارات استعدادهای درخشان استان‌ها در سال تحصیلی جدید از راه اندازی پویش سید شهدای مقاومت، شهید سید حسن نصرالله خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش سید شهدای مقاومت‌ شهید سید حسن نصرالله در مدارس سمپاد

‌اولین وبینار کشوری شورای معاونان سمپاد و روسای ادارات استعدادهای درخشان استان‌ها در سال تحصیلی جدید به ریاست الهام یاوری برگزار شد. الهام یاوری در آغاز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و همچنین تسلیت شهادت سید‌حسن نصرالله‌ گفت: به امید خدا در این سال تحصیلی جدید توفیق خدمت به دانش‌آموزان سمپادی  و آرمان‌های کشور را داشته باشیم و بتوانیم راه شهید مقاومت را ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: جلسات حضوری خوبی داریم اما به علت تعلق سازمانی بیشتر و ارتباط گسترده‌تر بسیار مناسب است که از طریق وبینارها با یکدیگر در ارتباط باشیم.

یاوری افزود: چارت مدارس را موفق شدیم زودتر از سال‌های قبل سامان‌دهی کنیم اما بخش مهم دیگر تعامل روسای ادارات با مدیران کل استان‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سامانه جامعی طراحی شده است که بخشی از آن سامانه نقل و انتقال و مهمان است که بسیاری از مشکلات و موانع قبلی در آن رفع شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان به شهادت سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: ما احساس دین می‌کنیم نسبت به این شهید بزرگوار جهت استقرار بحث تمدن اسلامی که به دنبال آن هستیم و بزرگداشت این شهدا فرصت‌های بسیار مغتنمی برای یاددهی و یادگیری است.

وی افزود: دانش‌آموزان در مدارس سمپاد پویشی با تولید محتواهای ویدئویی که در آن‌ها موضوعات لبنان، اسرائیل، حزب الله، شهید نصرالله و ارتباط همه این‌ها با ایران و تمدن اسلامی را روایت شود، راه‌اندازی کنند و این محتواها برای مخاطب خارج از ایران و به زبان‌های عربی، انگلیسی و سایر زبان‌های خارجی باشد. زیرا ما داخل ایران با این‌ها آشنایی خوبی داریم و در کنار بیان همه خوبی‌ها و محاسن جبهه مقاومت و  شیهد سید حسن نصرالله بگوییم که دفاع از وطن در مقابل تجاوز یک ارزش و فضیلت است و این هم هزینه‌هایی دارد که باید پرداخت شود. این پویش هم تا چهلیمن روز شهادت این شهید بزرگوار ادامه خواهد داشت و فضای مخابره این پیام به کل جهان را فراهم کنیم.

فرهاد فتحی‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سمپاد نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و شهادت سید حسن نصرالله گفت: ما پیروان مکتبی هستیم که هم پیامبران آن هم امامان آن و  هم رهبران آن به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته سال بسیار پرباری برای مدارس سمپاد بود و اکثر برنامه‌ها با‌کیفیت برگزار شد و به این وسیله از همه شما بزرگوران و همکاران ستادی تشکر می‌کنم. در کنگره قرآن کریم با افزایش افراد شرکت‌کننده مواجه بودیم و اجرای خوب و فاخر جشنواره فردوسی و صحبت‌های وزیر محترم بسیار راه‌گشا بود.

فتحی‌نژاد گفت: دوره‌های توانمندسازی مدیران و معاونان بسیار خوب برگزار شد و همه پیگیر تداوم این دوره‌ها هستند و همچنین جشنواره هنری و المپیاد ورزشی با‌ کیفیتی بسیار عالی برگزار شد و اردوهای راهیان پیشرفت نورانی بر روی دانش‌آموزان اثرات بسیار خوبی داشتند. 

امید نقشینه ارجمند، معاون استعدادیابی و توانمندسازی هم فراگیر سمپاد ضمن تسلیت ایام گفت: آزمون ورودی امسال یک تغییر اساسی ‌در پایه نهم به دهم داشتیم که ادغام آن با آزمون مدارس نمونه‌دولتی و همچنین انتخاب رشته‌های تحصیلی متعدد بود.

وی افزود: از دید دانش‌آموزان فضای بهتری برای دانش‌آموزان به وجود آورده بود و انتخاب‌های متعدی در پیش رو داشتند. ان‌شاءالله تدبیری باشد که نمرات و معدل‌ها سال آینده به موقع صادر شوند تا از نگرانی‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها کاسته شود.

نقشینه در ادامه گفت: تلاش کردیم الگوهای متعارف شکسته شود‌. آزمون هفتم امسال هم قدری ساختار‌شکن بود و سوالات به گونه‌ای بود که اثر کلاس‌های تست‌زنی در آن کاسته شده بود و ورودی‌ها قوی‌تر شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های مهم سازمان طرح ملی شهاب است و برنامه‌ای را که سازمان با بنیاد ملی نخبگان پیش می‌برد حمایت از مدارس شبانه‌روزی محل تجمع دانش‌آموزان است و آموزش آموزگاران هم یکی دیگر از اهداف است زیرا چرخه تغییر آن‌ها ناگزیر است و باید با شهاب آشنا شوند.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: برای ترویج جشنواره خوارزمی تلاش بسیاری شد و آمار شرکت‌کنندگان تغییر چندانی نداشت و این یک حسن است زیرا در المپیادهای علمی ما ریزش داشتیم. مصاحبه‌های استانی تمام شده است و استان‌های درگیر کار بسیار بزرگی انجام دادند.

نقشینه گفت: سال گذشته ۵۰ طرح به وزارت علوم معرفی شد و اسال ۶۸ طرح معرفی شده است و با صحبت‌های انجام شده مقرر شده است که درصد پذیرفته‌شدگان هم بیشتر شود‌ و امسال همچنین ارائه حضوری خواهیم داشت.

وی افزود:‌ کارسوق‌های فراگیر فعالیت‌هایی فوق برنامه است و انتظار است استان‌های میزبان به نحو احسن این برنامه‌ها را اجرا کنند و مدارس سمپادی و غیرسمپادی از این رویدادها مطلع شوند. کارسوق‌ها جنبه یادگیری دارند لذا باید به آن‌ها توجه و بهای بیشتری داده شود.

در ادامه این وبینار روسای ادارات سمپاد سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و شهرستان‌های تهران به نمایندگی از قطب‌های شش‌گانه کشور به بیان ‌نظرات و پیشنهادات خود درباره افزایش بهره‌وری و کیفیت آموزش و پرورش در مدارس سمپاد پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار