رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

خلاقیت‌، تنوع و جذابیت لازمه برقرای ارتباط با دانش‌آموزان در مدرسه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ‌گفت‌ خلاقیت‌، تنوع، نشاط و جذابیت لازمه برقرای ارتباط با دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس است.

کد مطلب: ۱۵۰۶۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت‌، تنوع و جذابیت لازمه برقرای ارتباط با دانش‌آموزان در مدرسه است

‌احمد محمودزاده  گفت: از همین روزهای آغازین سال تحصیلی باید تمهیدات آموزشی و تربیتی در مدارس غیر‌دولتی تا پایان سال برنامه‌ریزی شود. بدون برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت و لذا باید برای هر چه نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های مدرسه از قبل طرح و برنامه داشته باشیم‌.

وی با تاکید بر اینکه در کنار برنامه‌های آموزشی و درسی در مدارس غیردولتی باید برنامه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را نیز تقویت کنیم‌، گفت: دانش‌آموزان امروز و نسل جدید به واسطه آشنایی با تکنولوژی‌های جدید و سهولت دسترسی به منابع اطلاعاتی روز از آگاهی بیشتری نسبت به قبل برخوردار است و لذا برای اینکه بتوانیم با آن‌ها به درستی ارتباط برقرار کنیم باید چیزی فراتر از آنچه که می‌دانند به آن‌ها آموزش دهیم‌.

محمودزاده خلاقیت‌، تنوع‌، نشاط و جذابیت را لازمه برقرای ارتباط با دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس دانست و افزود: باید کلاس درس و مدرسه را برای دانش‌آموزان جذاب کنیم و با شیوه‌های نوین مباحث آموزشی و تربیتی را به دانش‌آموزان ارائه دهیم‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نقش معلمین و همکاران فرهنگی عزیز در مدارس بسیار موثر و غیر قابل انکار است، گفت: معلم در کلاس درس می‌تواند در کنار مباحث آموزشی‌، کنشگری و مهارت‌های زندگی را نیز به دانش‌آموزان بیاموزد چرا که اساسا رفتار معلمان عزیز برای دانش‌آموزان به‌ویژه در سنین پایین‌تر نقش الگویی به همراه دارد و بسیار حائز اهمیت است‌.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید نسبت به مناسبت‌های مختلف دینی‌، ملی و مذهبی در طول سال تحصیلی برنامه‌های جذاب و پویا برای دانش‌آموزان طراحی کرد. مشارکت دانش‌آموزان و فعالیت‌های تیمی و گروهی آنان در برنامه‌ها بسیار در آن‌ها ایجاد انگیزه می‌کند و تجربه نشان داده است اگر کار را به خود دانش‌آموزان بسپاریم به‌خوبی می‌توانند مدیریت و مشارکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار