مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش:
مدارس هیئت امنایی باید تسهیلگر فرایندهای آموزشی و پرورشی باشند
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش، هیئت امنای کارآمد و توانمند در مدارس هیئت امنایی را تسهیلگر فرایندهای آموزشی و پرورشی دانست.
هادی عابدی اظهار کرد: مهرماه فصل شروع آموزش برای دانشآموزان است و برای این شروع خوب عوامل اداری و آموزشی مدرسه در ایام تابستان تلاش بسیاری را انجام دادهاند تا شرایط و امکانات مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنند. هیئت امنای کارآمد و توانمند در مدارس هیئت امنایی، تسهیلگر فرایندهای آموزشی و پرورشی است.
وی ادامه داد: در روایات مختلف دینی و آموزههای اسلامیمان بر کسب علم و دانش و معرفت تاکید شده است و سنین کودکی، نوجوانی و جوانی دوره مهمی از زندگی انسانهاست که تحصیل علم و دانش بالاترین بازدهی را دارد و قدرت فراگیری انسانها در این سنین بسیار زیاد است لذا به دانشآموزان توصیه میکنم تا قدر این سنین و دوران را بدانید و در تحصیل علم و معرفت و دانش کوشا باشید.
مدیرکل دفتر شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم اعضای هیئت امنای مدارس گفت: هیئت امنا در مدارس بهعنوان بازوهای فکری و اجرایی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی هستند و میتوانند نقش موثری را در تسهیل فرایندهای آموزشی داشته باشند. هیئت امنای قوی در مدارس هیئت امنایی به دانشآموزان کمک میکنند تا محیط یادگیری بهتری را در مدرسه تجربه کنند و رابط موثری بین دانشآموزان، معلمان و اولیای دانشآموزان در مدرسهتان باشد.
عابدی درباره اهداف تاسیس مدارس با مدیریت به شیوه هیئت امنایی اظهار کرد: هدف از تاسیس این مدارس در راستای سیاست مدرسهمحوری و ارتقای کیفیت برنامههای آموزشی و تربیتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خیری در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی است.
ارسال دیدگاه