علیرضا کاظمی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت آموزش‌وپرورش:

باید بسته جامع بسط و نشر فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود

تهران (پانا) - همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی با حضور علیرضا کاظمی وزیر ‌آموزش و پرورش، معاونان و مشاوران وزیر‌، اسماعیل بحری‌زاده مدیرکل دفتر وزارتی‌ و امیر سرتیپ ‌نبی سهرابی‌ جانشین رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بعداز ظهر امروز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
باید بسته جامع بسط و نشر فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود
علیرضا کاظمی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان، شهدای دفاع مقدس، شهدای مقاومت، دانش‌آموزان و معلمان شهید، اظهار کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد راه شهیدان را ادامه دهیم. 

وی ادامه داد: آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری که بالاترین نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند دارم و امیدواریم که شرمنده شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری نباشیم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرچم نظام تعلیم و تربیت امروز در دست ماست و این وظیفه سنگین به ما سپرده شده است، اضافه کرد: مجموعه همکاران آموزش و پرورش قطعا در این مسیر کوتاهی نخواهند کرد.

کاظمی ضمن قدردانی از همه خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و مسئولان بسیج وزارت آموزش و پرورش، گفت: من وظیفه داشتم در این مجلس حاضر شوم تا از فرزندان شهدا و رزمندگان عزیز تجلیل کنم. 

وی گفت: خیلی اتفاقات بزرگی در سال‌های دفاع مقدس افتاد و انسان‌های بزرگی شهید شدند اما حقیقتا یکی از بزرگترین‌های نعمت‌های خدا به جمهوری اسلامی ایران همین دفاع مقدس بود چون اقتدار، استقلال و استمرار ‌جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌اگر دانش‌‌آموزان ما با این موضوع مانوس شوند هیچ نگرانی از لحاظ بحران‌های هویتی و فرهنگی نخواهیم داشت، گفت: بزرگترین مزیت رقابتی نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجه با استکبار، فرهنگ ایثار و شهادت است. تمام مولفه‌های قدرتی ما در حوزه‌های مختلف در سایه همین یک مولفه حاصل شده است. لذا تمام تلاش دشمن این است که این فرهنگ را از ما جدا کند. برای همین است که حضرت آقا روی این موضوع خیلی تاکید و حساسیت دارند.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: برای آموزش و پرورش جنگ و خاطرات آن بسیار مهم است چراکه هر خاطره از این بزرگواران برای دانش‌آموزان از صد سخنرانی بهتر است.

علیرضا کاظمی گفت: ‌ما مکلفیم که فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از مسایل مهمی که دنبال خواهیم کرد همین است. با استفاده از همه ظرفیت‌ها از کتاب‌های درسی تا اردوها، از کلاس‌های فوق برنامه تا اردوهای پیشرفت، از‌ تکریم خانواده‌های شهدا و کتابخوانی و ده‌ها اقدام دیگری که می‌توانیم انجام دهیم، برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره خواهیم برد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما نیاز به یک بسته جامع‌ برای توسعه این موضوع داریم، خطاب به مشاور خود در امور شاهد و ایثارگران ‌خواست‌ تا بسته‌ای جامع در این زمینه ‌تهیه شود.

تجلیل از رزمندگان وزارت آموزش‌وپرورش

آموزش‌وپرورش و دانش‌‌آموزان و معلمان شهید از تاثیرگذارترین سازمان‌ها در حمایت از نبرد جانانه ملت ایران علیه رژیم بعثی بودند

امیر سهرابی در این مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ۴۴ سال پیش رژیم بعث با پشتیبانی رژیم‌های دیگر به کشورمان هجوم بردند و می‌خواستند انقلاب نوپای ما را از میان بردارند. اما با تدبیر و فرماندهی امام و رزمندگان عزیز و پشتیبانی مردم دشمن بعثی به اهدافش نرسید و شکست خورد و جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۴ سال قوی‌تر و سربلندتر رو به جلو حرکت می‌کند. 

وی ادامه داد: در آن سال همه نیروهای مسلح ما در زمین، دریا و هوا درگیر حمله دشمن بعثی بود. در روزی که قرار بود دانش‌‌آموزان ما در روز اول مهر به مدرسه بروند، قبل از این روز، بعثی‌ها در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به کشور ما حمله کردند. حضرت امام پس از این تهاجم بلافاصله پیامی دادند که مفهوم آن این است؛ صدام همانند دزدی است که آمده است سنگی انداخته است و سپس به مردم اطمینان دادند که مردم ما پاسخ این دزد را خواهند داد. 

جانشین رییس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: امروز دشمن بعثی از بین رفته اما جمهوری اسلامی ایران با قدرت اهداف خود را پیش می‌برد و جریان فکری و معنوی جمهوری اسلامی در کشورهای محور مقاومت جریان پیدا می‌کند. آن‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند مقابل رژیم صهیونیستی بایستند. انقلاب اسلامی و گفتمان دفاع مقدس باعث شد مردم منطقه با الگوگرفتن از انقلاب اسلامی دفاع مقدس را رقم بزنند. امروز کشورهای یمن، عراق، حزب‌الله لبنان به مرحله‌ای رسیده‌اند که به راحتی صهیونیست‌ها را تهدید می‌کنند. این قدرت پیش برنده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که مردم منطقه را بسیج کرده است و قدرت آن در آینده بیشتر هم خواهد شد. 

وی گفت: دشمن قرار بود در سه روز اول جنگ، خوزستان را تصرف و در پنج روز اول به تهران برسند. قرار بود خوزستان را از ایران جدا کنند. ولی زمین‌گیر شدند و ارتش ما با پشتیبانی سپاه و نیروهای مردمی، ارتش بعثی را در سال اول پشت مرزها نگه داشتند. سال‌های بعد شهرهای ما از محاصره درآمدند و نوار پیروزی‌های ما آغاز شد. 

امیر سهرابی گفت: آموزش و پرورش ما با ۳۶ هزار شهید دانش‌‌آموز و ۵ هزار شهید معلم یکی از سازمان‌های تاثیرگذار در حمایت از نبرد جانانه ملت ایران در دفاع مقدس بود. تاثیر پیام رهبر کبیر انقلاب بر روی دانش‌‌آموزان به حدی بود که در آن سن و سال با دستکاری شناسنامه خود به جبهه‌های جنگ می‌رفتند و بسیاری از آن‌ها به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم به اسارت گرفته شدند.

امیر سهرابی گفت: شهادت برای ما این است که ما به تاسی از امام حسین (ع) و یارانش در مقابل دشمنان می‌ایستیم. اگر توانستیم پیروز می‌شویم و اگر نتوانیم شهید می‌شویم. 

وی تاکید کرد: به کمک آموزش و پرورش از طریق اردوهای راهیان نور این جریان را ادامه می‌دهیم. بنیاد هم از طریق ساخت موزه‌های دفاع مقدس که مخاطبان اصلی آن‌ها دانش‌‌آموزان هستند، آماده پذیرایی از این عزیزان هستیم. 

امیر سهرابی در پایان گفت: آموزش و پرورش بزرگترین و اثرگذارترین سازمان در حوزه اهداف فرهنگی است و بنیاد آمادگی دارد در این زمینه نهایت همکاری خود را با آموزش و پرورش داشته باشد.

سیدمحمد نبویان، معاون اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه بزرگداشت یاد و خاطره و تجلیل از بزرگ‌مردانی است که از جبهه تعلیم و تربیت به جبهه دفاع مقدس شتافتند. این اداره کل در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت فرصت را مغتنمی شمرده و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس تجلیل خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم خدمتگزارانی صدیق برای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در پایان این مراسم از سوی فرزندان شهدا از وزیر آموزش و پرورش و از سوی علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و امیر سرتیپ ‌نبی سهرابی‌ جانشین رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از فرزندان شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

تجلیل از رزمندگان وزارت آموزش‌وپرورش

تجلیل از رزمندگان وزارت آموزش‌وپرورش

تجلیل از رزمندگان وزارت آموزش‌وپرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار