سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خبر داد:

پیگیری مشکلات بیمه‌ای کارکنان کودکستان‌ها در دستور‌کار سازمان ملی تعلیم‌و‌تربیت کودک‌

کارگروه ‌تعیین شهریه کودکستان‌ها تشکیل شد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت‌ اقتضائات مکانی در کودکستان‌های استان‌ها بسیار مهم است لذا باید با تفویض اختیار به استان‌ها زمینه ایجاد خلاقیت‌ها را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۵۰۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مشکلات بیمه‌ای کارکنان کودکستان‌ها در دستور‌کار سازمان ملی تعلیم‌و‌تربیت کودک‌

رضوان حکیم‌زاده در نشست با موسسان و مدیران منتخب کودکستان‌های شهر شیراز، در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز، اظهار کرد: فصل مشترک حضور ما در اینجا کودکان ما هستند و منظور از کودک نونهالان قبل از دبستان هستند.

حکیم‌زاده اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد شخصیت انسان در پنج سال اول زندگی شکل می‌گیرد و در این دوره ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان تعلیم و تربیت کودک در راستای انسجام‌بخشی و نظام‌بخشی و توسعه پوشش پیش‌دبستانی شکل گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تلاش کنیم پوشش تحصیلی پیش دبستانی را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اقتضائات مکانی در کودکستان‌های استان‌ها بسیار مهم است لذا باید با تفویض اختیار به استان‌ها زمینه ایجاد خلاقیت‌ها را ایجاد کنیم.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن همه ظرفیت‌ها و خودداری از تمرکز‌زدایی باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: به کودکی باید به‌عنوان یک دغدغه ملی نگاه کنیم و خدمات ما در این حوزه باید به‌گونه‌ای باشد تا کسانی که دارای مجوز هستند احساس پشت‌گرمی و حمایت کنند.

حکیم‌زاده گفت: تمام رده‌های سنی با هم متفاوت هستند لذا برنامه‌ها نیز باید متفاوت باشد.

وی افزود: پیگیری مشکلات بیمه‌ای کارکنان کودکستان در دستور کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دارد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باور دارم کودکستان‌ها روی کودکان جامعه سرمایه‌گذاری می‌کنند و مسئولیت تربیت آن‌ها را بر عهده دارند لذا این مراکز برای ما بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: برای تعیین شهریه کودکستان‌ها کارگروهی را تشکیل دادیم تا پس از اخذ نظرات مدیران این مراکز شهریه‌ها را تعیین و در اسرع وقت به استان‌ها ابلاغ کنیم.  

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: مسئله بیمه، سازو‌کارهای صدور مجوز، دوره‌های توانمند‌سازی مربیان کودکستان‌ها و شهریه‌ها از جمله مواردی است که پیگیری آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: دوست دارم به‌عنوان کسی که دغدغه کودکان را دارد نشست‌های بسیاری را با مدیران و موسسان کودکستان‌ها برگزار کنم.

حکیم‌زاده ادامه داد: کلاس‌های مختلف نباید والدین را از تربیت فرزندان غافل کند لذا نباید کودک را ساعت‌ها در کلاس‌های مختلف قرار داد و آن‌ها را از بازی‌های کودکانه محروم کرد.

وی افزود: کودکان دنیای بزرگی دارند لذا ممکن است کوچکترین مقایسه اعتماد به نفس آن‌ها را از بین ببرد. پیش‌دبستانی دارای  نگاه تلفیقی بازی‌محور است لذا رشد، زیستی، زبانی و ... باید مورد توجه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار