معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با استاندار فارس تاکید کرد:

پوشش حداکثری دوره پیش‌دبستانی با حمایت دولت باید در دستورکار باشد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: فارس دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه مختلف دارد لذا برای هویت سازی می توان برنامه هایی را با محوریت استان فارس آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پوشش حداکثری دوره پیش‌دبستانی با حمایت دولت باید در دستورکار باشد

‌سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و معاون آموزش ابتدایی در سفر خود به شیراز که به‌منظور شرکت در آیین بازگشایی مدارس استان انجام شده در دیدار با استاندار این استان گفت: یکی از راه‌های مهم در سیاست‌های جوانی جمعیت، راه‌اندازی مهدهای کودک در ادارات و سازمان است. باید پوشش حداکثری دوره پیش‌دبستانی با حمایت دولت‌ در دستور‌کار باشد.

رضوان حکیم‌زاده تصریح کرد: کودکان در مناطق کم‌برخوردار اگر از ظرفیت کودکستان‌ها استفاده نکنند در فراگیری مهارت‌های اجتماعی با مشکل مواجه می‌شوند. گلستان‌خوانی طرح بسیار جالبی بود که در استان فارس اجرا می‌شد.

وی افزود: فارس دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه مختلف است. بنابراین برای هویت‌سازی می‌توان برنامه‌هایی را با محوریت استان فارس آغاز کرد. در بحث هویت‌سازی باید به گونه‌ای عمل کنیم که هم بعد اسلامی و هم ملی را با هم ببینیم. از جمله راه‌هایی که می‌شود ایجاد تعلق در کودکان کرد و هویت ملی آن‌ها را تقویت کرد ارائه تفکرات هویت‌ساز است.

استاندار فارس نیز در این دیدار گفت: یکی از چالش‌ها در جامعه امروزی ما کمبود الگو است. بنابراین باید الگوهای مناسب را به دانش‌آموزان معرفی کنیم. هر‌گونه برنامه‌ای که برای هویت‌سازی در آموزش و پرورش‌ در دستورکار قرار بگیرد، استانداری از آن حمایت می‌کند. 

محمد هادی ایمانیه افزود: با بهره‌مندی از ۸۰ استاد دانشگاه اتاق فکر استانداری را تشکیل دادیم و با حضور آن‌ها مسائل مختلف را حل و فصل می‌کنیم.

‌فرشید قاسمی؛ مدیر‌کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت:‌ موضوع برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی در راستای‌ هویت‌سازی در دستورکار شورای آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار