رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه آیین بازگشایی مدارس:

۸ هزار کلاس درس جدید هدیه به دانش‌آموزان ایران

شاداب‌سازی و بهسازی ۳۰ هزار کلاس درس

تهران (پانا) - ‌رئیس سازمان نوسازی مداری کشور در حاشیه آیین بازگشایی مدارس که در منطقه 18 تهران برگزار شد، از تحویل و اهدای 8 هزار کلاس درس به دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۸ هزار کلاس درس جدید هدیه به دانش‌آموزان ایران

حمیدرضا خان‌محمدی، در حاشیه آیین بازگشایی مدارس که با حضور رئیس جمهور در مدرسه دکتر عسکری منطقه ۱۸تهران برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: همزمان با مهرماه امسال بیش از 1700 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی جدید با ۸ هزار کلاس درس در راستای شعار «برای ایران، برای مدرسه» تحویل دانش‌آموزان عزیز کشور شد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد استفاده دانش‌آموزان از نخستین فضاهای تحویلی دولت چهاردهم هستیم، افزود: شاید بخش عمده‌ای از این فضاها در دولت سیزدهم پیشرفت داشته است ولی در دو ماه اخیر با تلاش شبانه‌روز همکارانم در سراسر کشور حدود 1 میلیون متر‌مربع به زیربنای فضاهای آموزشی کشور افزوده شد تا بیش از 200 هزار دانش‌آموز از فضاهای جدید بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز گفت: بیش از نیمی از فضاهای تحویلی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بوده است. همچنین بیش از ۶۰ درصد فضا‌ها در مناطق کمتر برخوردار  روستایی و حاشیه شهرها هدف‌گذاری شده بود.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت، ایمنی و کارایی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی همواره برنامه‌ها و طرح‌هایی براساس آخرین دستاوردهای علمی و فنی اجرایی و عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: بهینه‌سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه‌مند شدن و ایمن‌سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است که در سازمان نوسازی مدارس کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مسیر علاوه بر ساخت فضاهای جدید در مناطق مورد نیاز، به بازسازی مدارس فرسوده و تعمیرات اساسی و بهسازی و‌ شاداب‌سازی مدارس و تجهیز فضاهای آموزشی نیز مبادرت می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بهسازی و زیباسازی مدارس و کلاس‌های درس‌ با همکاری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در قالب طرح شهید عجمیان از عید نوروز 1402 آغاز شد، افزود: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار کلاس درس و تابستان امسال نیز بیش از 30 هزار کلاس درس در قالب این طرح بهسازی و شاداب‌سازی شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه به اجرای طرح شهید پناهی اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح «شهید پناهی» ساماندهی مدارس کانکسی مستقل با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز تا پایان سال ۱۴۰۳؛ هدف‌گذاری شده است که در اقدامی تحسین‌برانگیز با همکاری خیرین و بنیاد برکت فاز عملیاتی آن مراحل پایانی خود را طی می‌کند و‌ انشالله جایگزین کانکس در اختیار دانش آموزان عزیز قرار می‌گیرد البته برخی کلاس‌های جایگزین شده همین امروز میزبان دانش آموزان بوده است. در این بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان شریک راهبردی در اجرای طرح در حوزه‌های فنی و اجرایی گام بلندی در فراهم کردن محیط مناسب و ایمن برای دانش آموزان برداشته است.

تجهیزات هنرستانی توزیع شده نسبت به سال گذشته رشد 5 برابری داشته است

خان محمدی در پایان به اعزام کاروان‌های تجهیزات به مدارس سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و از جوار بارگاه امام هشتم (ع) اشاره کرد و گفت: تجهیزات هنرستانی توزیع شده نسبت به سال گذشته رشد 5 برابری داشته است. ضمن اینکه تقریبا تمامی درخواست‌های مناطق و حتی مدارس مورد توجه ادارات کل نوسازی استان ها قرار گرفت‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار