رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین آغاز سال تحصیلی در قم:

‌معلمان باید با الگو گرفتن از پیامبر اکرم برای دانش‌آموزان پیامبری کنند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با حضور در دبیرستان زمان‌زاده شهر قنوات، ضمن قرائت پیام مقام عالی وزارت در آیین آغاز سال تحصیلی استان قم شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
‌معلمان باید با الگو گرفتن از پیامبر اکرم برای دانش‌آموزان پیامبری کنند

حجت الاسلام علی لطیفی، پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان تبربک گفت و بیان کرد: سال تحصیلی جدید را آغازی برای نو شدن قرار بدهید. امروز و در این هفته تامل کنید که چه رفتار و عادت‌های خوبی را می‌توانید در این سال تحصیلی کسب کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایام ولادت پیامبر رحمت و مهربانی با بیان ویژگی‌های پیامبر اسلام گفت: پیامبر حقیقتا یک معلم واقعی بود. پیامبر از دل مردم برآمده بود و ناراحتی، نگرانی و سختی مردم برایش سخت بود. معلم ما نیز می‌بایست دلسوز مشکلات دانش‌آموز و مشکلات آن‌ها برایش ناگوار باشد. پیامبر حریص بر هدایت مردم بود. مهربان و با رحمت بود. ما معلمان می‌بایست با الگو گرفتن از پیامبر (ص) برای دانش‌آموزان پیامبری کنیم.

لطیفی ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مبارک دانستن تقارن هرساله ایام شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اضافه کرد: درسی که می‌بایست از دفاع مقدس و جریان مقاوت گرفت، "پایداری" و "تحمل سختی" است. برای رسیدن به هدف‌های بزرگ باید استقاومت و پایداری داشت. باید اراده‌ها را قوی کرد. شهدا و جریان مقاومت این را به ما می‌آموزند. اگر می‌خواهیم به نتیجه ارزشمندی برسیم باید استوار باشیم و خسته نشویم. توصیه من به شما دانش‌آموزان این است که سال تحصیلی را با این ذهنیت شروع کنید که استمرار، استقامت و پایداری همیشه نتیجه‌بخش خواهد بود.‌ هیچ چیز در جهان بدون تحمل سختی به دست نیامده است. ایمان به تنهایی کافی نیست. دانستن و شناختن مسیر به تنهایی کافی نیست. استفامت و پایداری می‌خواهد. ‌

آیین آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش استان قم، در دبیرستان خیرساز زمان‌زاده شهر قنوات استان قم با حضور استاندار قم، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اعضای شورای تامین استان قم، امام جمعه قنوات و باقی مسئولین استان قم روز یکشنبه اول مهرماه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار