رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

مدرسه بهترین فرصت برای مهارت‌افزایی است

تهران (پانا) - ‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش ‌با بیان اینکه مدرسه بهترین فرصت برای مهارت‌افزایی است، تاکید کرد کیفیت تدریس و کیفیت تحصیل برای ما مهم است و باید در هر دو زمینه‌، برنامه‌ریزی درستی انجام پذیرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه بهترین فرصت برای مهارت‌افزایی است

احمد محمودزاده در آئین نواختن زنگ جوانه‌ها در استان آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های آینده کشور شناخته می‌شوند‌، افزود‌: این سرمایه‌ها در مدارس توسط اولیای تعلیم و تربیت در مدارس آموزش می‌بینند اما برای به حرکت درآوردن چرخه‌های توسعه کشور باید تربیت این نسل به خوبی انجام شود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای تربیت دانش‌آموزان، برای پیشرفت و تعالی کشور به هم‌افزایی و مشارکت همه نیازمندیم. تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنها با اقدامات وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست. همه به آموزش و پرورش برای تربیت بهتر دانش‌آموزان کمک کنند. وجود مدارس و امکانات فعلی نعمت بزرگی است که می‌طلبد دانش‌آموزان با استفاده صحیح از امکانات موجود، برای ارتقای علمی تلاش کند.

وی کسب موفقیت‌های علمی دانش‌آموزان را یکی از عوامل ترس دشمنان کشور دانست و افزود : معلمان و دانش‌آموزان با اقتدار و جدیت کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی را پیگیری کنند. نظام آموزش و پرورش در خدمت دانش‌آموزان برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در جهت تعالی کشور است.

محمودزاده به بیانات رهبر معظم انقلاب ‌(مدظله‌العالی) که فرمودند دانش‌آموزان و نوجوانان بایستی بر سه محور و موضوع اصلی "تحصیل، تهذیب و ورزش" متمرکز شوند‌، اشاره کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز بر همین اساس، تمرکز خود را در کلاس بر این موضوعات قرار داده و معلمان عزیز باید بر این اصول متمرکز باشند‌.

وی در ادامه گفت‌: تحصیل که محور اصلی برنامه‌های ما است، با شیوه‌های نوین تدریس و افزایش سطح کیفی تدریس توسط معلمان پیگیری می‌شود. امیدواریم که فرزندان عزیزمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

‌معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: محور دوم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (‌مدظله‌العالی)، موضوع تهذیب است که در کلاس درس و مدارس با مطالعات مفید و موثر فرهنگی و اعتقادی میسر خواهد بود. در این حوزه نیز برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاثیرگذار است و می‌توان نتیجه مطلوب را از آن برگرفت.

محمودزاده گفت: در محور سوم هم خوشبختانه شاهد ارتقای سطح ورزش چه از نظر تجهیزات و چه از نظر تدریس علوم ورزشی هستیم که این امر نوید‌دهنده روزهای خوب در سیستم تعلیم و تربیت است. دوران مدرسه بهترین ایام برای کسب علوم‌، معارف‌، فراگیری و مهارت‌افزایی است و باید از آن بیشترین بهره را برد و در این میان نقش اصلی با معلمان و عوامل اجرایی مدارس است که ارتباط مستقیم و بدون واسطه با دانش‌آموزان دارند.

‌وی به تلاش‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت‌: امروز تمام همّ و غمّ مجموعه آموزش و پرورش بر آغاز پرقدرت سال‌ تحصیلی است که در همین راستا با تلاش همکاران مجموعه وزارت و استان‌ها، سال‌تحصیلی آرام و بدون دغدغه‌ای را آغاز می‌کنیم. کیفیت تدریس و کیفیت تحصیل برای ما مهم است و بایست در هر دو زمینه‌، برنامه‌ریزی درستی انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار