رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی خبر داد:

برنامه‌ریزی دانشگاه شهیدرجایی برای افزایش ظرفیت پذیرش و تربیت دانشجومعلمان فنی‌و‌حرفه‌ای

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از انعقاد ‌تفاهم‌نامه این دانشگاه با دانشگاه ملی مهارت برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور و افزایش ظرفیت پذیرش و تربیت دانشجومعلمان فنی‌و‌حرفه‌ای ‌خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی دانشگاه شهیدرجایی برای افزایش ظرفیت پذیرش و تربیت دانشجومعلمان فنی‌و‌حرفه‌ای

‌علی پورکمالی انارکی ‌ضمن تبریک هفته وحدت و اعیاد ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، خدمت به مردم را یک نعمت الهی برشمرد و افزود: خدمت در دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی چون خدمت به معلمان و تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده کشور است، یک عطیه ویژه است که هم جای شکر و هم جای افتخار دارد.

پورکمالی با اشاره به مسئولیت خطیر تربیت نیروی در شأن نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی گفت، اگر ما در دانشگاه بتوانیم این مهم را به درستی به انجام برسانیم توانسته‌ایم آینده کشور را تضمین کنیم چرا که لازمه ایران قوی، مدرسه قوی و لازمه مدرسه قوی هم معلم قوی است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی در ادامه با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد شش ماهه گذشته دانشگاه، افزود: با توجه به وضعیت بودجه دانشگاه، اولین اقدام تقویت و افزایش مقدار این بودجه بود که به لطف خداوند، حمایت مسئولین در وزارت آموزش و پرورش و پیگیری موثر همکاران در دانشگاه، رشد بیش از ۵۰ درصدی بودجه محقق شد تا امکان پاسخگویی به انتظارات به‌حق از دانشگاه در حد مقدورات در حوزه‌های کاری مهیا شود. در گام بعدی نیز درصدد افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه هستیم که گام‌های عملیاتی آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بدهی‌های انباشته دانشگاه در چند سال گذشته، فشار مضاعفی را به منابع دانشگاه وارد می‌کند که البته با مدیریت هزینه‌کرد و تخصیص درست منابع، سعی شده است فشار ناشی از آن کاهش پیدا کند و از محل صرفه‌جویی، در پرداخت مطالبات و رفاهیات به نیروهای خدوم دانشگاه (اعضای هیات علمی و یاوران علمی) اقدام شده است.

وی بازنگری در برنامه‌های درسی به ویژه دروس صلاحیت معلمی را از اقدامات مهم بعدی دانشگاه برشمرد و گفت: هدف ما این است تا بتوانیم دبیرانی با علم و مهارت لازم و متخلق به اخلاق اسلامی به‌منظور دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حیات طیبه تحویل نظام تعلیم و تربیت کشور بدهیم. همچنین تدوین برنامه‌های درسی به‌روز شده متناسب با نیازهای روز جامعه در حال انجام است. تدوین آئین‌نامه کیفیت‌بخشی دانشگاه به منظور ارائه و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی که معطوف به نحوه جذب اساتید و تدوین شاخص‌های مهارتی مرتبط با آن (علاوه بر شاخص‌های علمی لازم) و تنوع‌بخشی به شیوه‌های پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف است نیز از جمله اقدامات ارزشمند و ماندگار دانشگاه خواهد بود.

علی پورکمالی با اشاره به رفع نیازهای آموزش و پرورش توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی بیان کرد هم اکنون در رشته‌هایی در مقطع کارشناسی که در گذشته پذیرش نداشته‌ایم، حسب نیاز وزارت متبوع، اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌ایم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پروش افزود: برای تحقق ماموریت‌های دانشگاه در برنامه هفتم توسعه که مورد تأکید ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر پزشکیان هم است، موفق به انعقاد تفاهم‌نامه مهمی با دانشگاه ملی مهارت شدیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، ظرفیت پذیرش و تربیت دانشجومعلمان فنی‌و‌حرفه‌ای را تا حد مورد نیاز کشور افزایش دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث شایسته‌گزینی و تغییرات مدیریتی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: این انتصابات از طریق مشورت با صاحب‌نظران و پیشکسوتان و بر اساس خرد جمعی و بر اساس شاخص‌هایی نظیر سلامت، شفافیت و عدالت در منش، روش و عملکرد افراد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در تمام ابلاغ‌های صادر شده، انتظارات چندگانه‌ای بالغ بر ۲۰ مورد از منتصبین خواسته شده است و عملکرد مسئولین بر‌اساس شاخص‌های مرتبط با این انتظارات در بازه‌های زمانی چند ماهه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امتیازات لازم به عملکرد اجرایی مسئولین تخصیص خواهد یافت.

پورکمالی در پایان، «اتحاد، همدلی و انسجام» را که ریاست‌ دولت چهاردهم در دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند، شرط لازم پیشرفت و موفقیت مجموعه دانشگاه دانستند و با اشاره به انتظارات علیرضا کاظمی وزیر  آموزش و پرورش از دانشگاه مأموریت تربیت دبیر شهید رجایی، موفقیت دانشگاه را در گرو خدمت صادقانه به مردم و تکریم معلمان دانستند و از همکاران گرامی درخواست کردند که برای دستیابی به این امر مهم، تمام توان خود را مصروف دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار