معاون آموزش متوسطه در مراسم طرح به توان تحول مطرح کرد:

‌تحول و پیشرفت در زندگی دانش‌آموزان با آموزش مطلوب دروس مهارتی

پر رنگ کردن نقش تصویرگری و هدایت‌کنندگی معلمان در سند تحویل بنیادین با استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی

تهران (پانا)‌ - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه دوره آموزش و توانمندسازی و رشد حرفه‌ای دبیران متوسطه سراسر کشور، معلمان را تصویرگر و هدایت‌کننده دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌تحول و پیشرفت در زندگی دانش‌آموزان با آموزش مطلوب دروس مهارتی

محمدمهدی کاظمی به نقش مهم معلمان در رشد و تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین، معلمان نقش تصویرگری و هدایت‌کنندگی دارند و در انتقال مفاهیم باید زمینه‌ساز تغییر نگرش و ایجاد رفتار در دانش‌آموزان شوند.

وی افزود: آموزش باید به گونه‌ای صورت گیرد که باعث ایجاد رویکرد کاوشگری در دانش‌آموزان شود و لازمه این مهم استفاده بیشتر از فناوری و تکنولوژی است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه این دوره تنها دوره توانمندسازی در قالب کشوری است، گفت: دوره توانمندسازی در گام اول برای مدیران بود و در گام دوم برای معلمان است که از شهریورماه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت دروس تحولی در برنامه درسی مدارس‌ گفت: فراگیری مهارت‌های دروس تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی و مدیریت خانواده از ضروریات دانش‌آموزان بوده و لازم است تا برنامه هفتگی مدارس قبل از شروع سال تحصیلی کنترل شده و به جایگاه دروس تحولی در برنامه‌های درسی توجه شود.

کاظمی با اشاره به جهاد تبیینی در دستاوردهای نظام اسلامی تصریح کرد: امروز موضوع سواد رسانه‌ای یکی از نیازهای اساسی برای نسل نوجوان و جوان و نیز برای معلمان بوده و ساده‌ترین شکل آن تشخیص یک موضوع اصلی و واقعی از یک موضوع جعلی در فضای مجازی است که این همان جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب در مورد دستاوردهای نظام اسلامی مورد توجه قرار می‌دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع و محتوای درس کارآفرینی گفت: این درس به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه بتوانند کسب‌و‌کاری را ایجاد کرده، با حداقل اصول مالی آشنا شده و یک قرارداد مالی بدون نقص را بنویسند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت درس مدیریت خانواده در دنیای امروز‌ ادامه داد: این درس تحولی، هنر ارتباط با خانواده و چگونگی تشکیل زندگی را می‌آموزاند تا ضمن آموزش مهارت‌های لازم برای برخورد با مشکلات خانوادگی در دانش‌آموزان، از آمار طلاق و نابسامانی‌های دیگر در آینده بکاهد.

محمدمهدی کاظمی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان‌ زمینه تحقق بیشتر اهداف نظام تعلیم و تربیت به ویژه در دروس مهم مهارتی را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار