معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

آماده‌سازی نمازخانه‌های مدارس غیردولتی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و پرورش از غبارروبی، آماده‌سازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس غیردولتی مقارن با هفته آخر شهریور ماه 1403 خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی نمازخانه‌های مدارس غیردولتی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

احمد محمود‌زاده با اشاره به اهمیت اقامه نماز در مدارس غیردولتی، گفت: یکی از مهمترین ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت مبانی اعتقادی و دینی در دانش‌آموزان است و باید در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

وی تامین فضای نمازخانه‌ای در مدارس غیر‌دولتی فاقد نمازخانه را ضروری دانست و افزود: تهیه فرش سجاده‌ای و موکت برای نمازخانه‌های فاقد امکانات‌، تعویض مهرهای فرسوده،‌ تجهیز نمازخانه به محراب، قرآن و کتب ادعیه، تجهیز کتابخانه مدرسه به کتب نمازی، تجهیز نمازخانه به چادر نماز در مدارس دخترانه‌، شست‌وشوی فرش‌ها، تنظیف و آراسته‌سازی و زیباسازی نمازخانه، نصب تابلوی سر درب نمازخانه، تجهیز نمازخانه به جاکفشی و تعمیر‌، تجهیز و نظافت کامل وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در این هفته در مدارس غیر‌دولتی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه اقامه نماز‌، خیر، برکت‌، سلامت و سعادت را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که دانش‌آموزان عزیز با علاقه قلبی و میل باطنی و درونی در برنامه‌های این چنینی مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار