معاون آموزش متوسطه در گفت‌و‌گو با پانا‌ خبر داد:

کاهش نرخ ترک تحصیل ‌دانش‌آموزان ‌طی دو سال گذشته؛ نرخ بازماندگان از تحصیل در دختران به نسبت پسران کمتر است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ ترک تحصیل‌ ‌دانش‌آموزان در دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت نرخ ترک تحصیل ‌در ‌دختران کمتر از پسران است.

کد مطلب: ۱۵۰۰۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نرخ ترک تحصیل ‌دانش‌آموزان ‌طی دو سال گذشته؛ نرخ بازماندگان از تحصیل در دختران به نسبت پسران کمتر است

محمد‌مهدی کاظمی ‌در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «آن‌چه که آمار نشان می‌دهد پوشش تحصیلی و نرخ بازماندگان از تحصیل‌ در دختران به نسبت پسران کمتر است؛ آموزش و پرورش وظیفه دارد که دسترسی آموزشی را برای همه دانش‌آموزان در تمام نقاط ایران فراهم کند. دانش‌آموزان نقاط مرزی و عشایر نیز می‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کنند.»

وی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان که در روند تحصیلی آن‌ها مؤثر است اشاره کرد و افزود: «ممکن است دانش‌آموزان به دلایل و مسائل اجتماعی و فرهنگی که در روند تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است از ادامه تحصیل محروم شوند، اما مسئله ازدواج در دختران در دوره دوم متوسطه بازدارنده نیست که ادامه تحصیل نداشته باشند. در آیین‌نامه اجرایی مدارس پیش‌بینی شده است که این دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه روزانه نیز تحصیل کنند که با رعایت قوانین مدرسه و نظر مدیر این دانش‌آموزان می‌توانند در مدرسه ثبت‌نام کنند.»  

کاظمی اظهار کرد: «وقتی دسترسی آموزشی فراهم است یعنی مدرسه در آن منطقه دایر است، معلمان فعال‌اند و امکانات آموزشی در آن منطقه وجود دارد؛ ما برای اینکه بتوانیم عدالت آموزشی را ارتقا دهیم و برابری آموزشی ایجاد کنیم که زمینه‌ساز ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مناطق کمتر‌برخوردار باشیم باید بتوانیم امکانات بیشتری را در آن منطقه فراهم کنیم. برخی از مدارس تعداد دانش‌آموزان کمتری را دارند، ممکن است که امکان ایجاد مدرسه در آن منطقه وجود نداشته باشد ولی با استفاده از مدارس شبانه‌روزی در متوسطه اول و دوم زمینه آموزش با‌کیفیت برای آن‌ها فراهم می‌شود. در دو سال گذشته نرخ ترک تحصیل در دانش‌آموزان  کاهش پیدا کرده است.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار