وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود

احیا و به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی در دستور کار همه مدارس باشد/ پرسش مهر با سه کلیدواژه عدالت، انصاف و صداقت طراحی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اجرای مراسم صبحگاهی را امری مهم دانست و گفت انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش‌آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود

علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای این شورا گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی درخصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورود و مراقبت بسیاری را باید در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه‌ای شود. انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش‌آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود. این مراسم یک رفتار تربیتی و موثر در تقویت هویت ملی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

کاظمی همچنین تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به روز‌آوری شده، احیا و به رسمیت شناخته شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: انجام چنین کارهایی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تاثیرش در دراز‌مدت قابل ارزیابی و احصا است.

وی به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: لوازم‌التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است. بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

وی در ادامه به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی بخشی به جامعه مخاطب اشاره کرد و گفت: برای این باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه‌ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش و پرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع کننده دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرسش مهر گفت: بنا است با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم.

کاظمی به ضرورت ارائه یک تحلیل جامع در خصوص نتایج کنکور اشاره کرد و گفت: بیان و انتشار تحلیل متقن سبب روشنگری در میان مردم خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند.

وزیرآموزش و پرورش همچنین بر بکارگیری نیروی جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد.

گفتنی است در روند برگزاری جلسه برخی از معاونین وزیر در حوزه‌های مختلف و با تمرکز بر بازگشایی مدارس در مهر ماه گزارش‌هایی ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار