وزیر آموزش و پرورش

مدیریت در حراست باید برخاسته از دل و مهربانانه و تحلیل‌های آینده‌نگرانه باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت نوع مدیریت و رهبری در حراست باید برخاسته از دل و مهربانانه و تحلیل‌های حراستی آینده‌نگرانه و پیشتازانه باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت در حراست باید برخاسته از دل و مهربانانه و تحلیل‌های آینده‌نگرانه باشد

به گزارش پانا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علیرضا کاظمی، امروز در دیدار با کارکنان مرکز حراست با بیان اینکه هدف از این دیدار، آشنایی و هم‌اندیشی صمیمانه است، اظهار کرد: برخی از بخش‌ها در آموزش و پرورش از اهمیت بیشتری برخوردارند؛ چرا که دارای جایگاه راهبردی هستند و مرکز حراست، یکی از این بخش‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: منت خداوند به بندگانش، نشان از جایگاه والای انسانی است و بالاترین نعمت از منظر آیات و روایات، نعمت هدایت است که این نعمت به دست بالاترین نعمتی که خداوند به جامعه بشریت ارسال کرده یعنی وجود پیامبر اکرم(ص) به بشر داده شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «بالاترین ماموریت من بالاترین نیاز بشری است» و فلسفه بعثتش را هدایت  می‌داند، گفت: خداوند در سوره حمد، الگوی گفت‌وگوی بنده را از زبان خودشان یاد می‌دهند و به هدایت اشاره می‌فرمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم هر آنچه انجام می‌دهیم در راه رضایت خداوند باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین ماموریت حراست، حفاظت از سرمایه‌های انسانی کشور در بخش‌های مختلف است. بنابراین کارکنان حراست، مامور حفظ سلامت مسیر نیز هستند.

وزیر آموزش و پرورش با طرح این پرسش که «چگونه می‌توانیم حراست مقتدری داشته باشیم؟» گفت: نوع مدیریت و رهبری در حراست باید برخاسته از دل و مهربانانه باشد و این اقتدار از ارتباط و تعامل خوب، حضور میدانی و حس خوب پشتیبانی به دست می‌آید.

وی ادامه داد: اقتدار، قدرت نفوذ در دل‌هاست و حراست باید مرجع و مامن معلمان، ظلم‌ستیز، فسادستیر و ناظر بر اجرای عدالت در مسیر باشد.

کاظمی اظهار کرد: تحلیل‌های حراستی باید آینده‌نگرانه و پیشتازانه باشد و ناکارآمدی‌های موجود در سیستم را با گزارش دقیق  ارائه دهد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حراست پیشگیرانه فرآیندی، جریان‌محور و گفتمان‌ساز می‌تواند آموزش و پرورش را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: در حراست، نیاز به برنامه‌ای داریم که در حوزه‌های مختلف، نقشه حرکت چهارساله را متناسب و متناظر با چشم‌انداز وزارتخاته، تهیه و تدوین  و نقش حراست را تبیین کند.

وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات و تلاش کارکنان مرکز حراست، افزود: از مجموعه حراست 2 انتظار وجود دارد؛ تهیه و ارائه تحلیل‌های جزئی و تحلیل‌های کلان؛

وی یادآوری کرد: در کوتاه‌مدت، تمام تمرکز مرکز حراست بر بازگشایی خوب و امن مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار